Win98 NIET te installeren !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raket

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Berichten
10
Ik heb een maand geleden een 2de hands pc gekocht waar WinXP opstond.
Heb die eraf gesmeten, geconverteerd naar Fat32 en daarna zelfs de partities verwijderd omdat ik Win98 niet kon installeren. Nu krijg ik er grijs haar van! De pc installeert Win98 normaal maar loopt altijd vast de laatste keer dat hij moet herstarten dus vergeet het maar... Een vriend heeft het ook verschillende keren geprobeerd, ook noppes en die werkt in de informatica.
Voor die 98 weet ik niet meer wat te doen. Nu gebruik ik Win2000.
Als er iemand raad weet..?
Groetjes van Guy.
 
Probleem kan hem ook liggen in de hardware of verkeerde drivers (XP). Probeer eens de inhoud van je hele win98 map op de cd te kopieren naar je harde schijf en dan de installatie te starten.

je kan je geheugen nog testen met http://www.memtest86.com/

Desnoods kan je als je beschikking hebt over een ander computer even de harddisk daarin monteren en even daar proberen (kijken of harde schijf werkt). Een oppervlaktecontrole met scandisk is ook aan te raden ivm met eventuele bescahdigde sectoren op de schijf, waardoor de bootbestanden die gekopieerd worden bij installatie corrupt zijn.

Verwijder ook zoveel mogelijk alle randapparatuur van je pc. Netwerkkaarten, geluidskaart en dergelijke .. Die voeg je pas toe na installatie ...
 
Ik heb zowat alles geprobeerd wat je zei maar het lukt niet. WinXP staat er allang niet meer op, het is nu Win2000 en daar heb ik, spijtig genoeg, geen dos in.
Het enige wat ik te weten gekomen ben met Norton Utilities is dat er problemen zijn met de schijf maar ik kom niet te weten welke! In de log staat dat er problemen zijn maar ook dat (gedetallieerd) alles in orde is. Scandisck werkt niet met 2000. Dus welke problemen...?
Een 2de pc heb ik niet maar de schijf werkt toch ander's...
Toch bedankt.
 
Geplaatst door Raket
Ik heb zowat alles geprobeerd wat je zei maar het lukt niet. WinXP staat er allang niet meer op, het is nu Win2000 en daar heb ik, spijtig genoeg, geen dos in.
Het enige wat ik te weten gekomen ben met Norton Utilities is dat er problemen zijn met de schijf maar ik kom niet te weten welke! In de log staat dat er problemen zijn maar ook dat (gedetallieerd) alles in orde is. Scandisck werkt niet met 2000. Dus welke problemen...?
Een 2de pc heb ik niet maar de schijf werkt toch ander's...
Toch bedankt.

windows 2000 kent wel weer chkdsk tool (start > uitvoeren > cmd [enter] > chkdsk [enter]

probeer dat eerst eens. Kijken wat er gebeurt ..

ps wat is merk en type harde schijf ??
 
Heb chkdsk gedaan maar dat was zo rap weg dat ik geen resultaten heb gezien.
Zou de pc eens moeten open smijten want ik weet niet welke schijf erin zit... Heeft dat veel belang?
 
Hoi,

Grijze haren he.....

Probeer dit eens met de opstartdiskette achter de prompt:fdisk /mbr gevolgd door enter.
prompt:Format C: /U gevolgd door enter.
Daarna Win98 nogmaals installeren!

Suc6.
 
Ik was inderdaad die cmd vergeten... Maar dat geeft niks nieuws want checkdisk zegt dat er geen problemen zijn!
Het merk en type van mijn schijf is: Maxtor-Diamond plus8, 7200 RPM, Ultra-ata/133. Dat laatste snap ik wel niet maar...
Wel een goed prog wat je gezegd hebt.

Wat de c formatteren betreft, dat zie ik niet direkt zitten want dan verlies ik teveel data :-( Ik dacht van Win98 op de d te zetten zoals vroeger. Die mbr is in orde, dat heeft een vriend al na gekeken.
Als het echt moet ga ik de c wel formatteren, dan leen ik een schijf van een vriend voor een backup maar ik heb die al verschillende keren geformatteert en met partition-magic de partities verwijderd dus ik weet niet, gaat het iets oplossen? Mijn vriend werkt als programeur en als die het niet vind...Die is nu ook op internet op zoek naar een oplossing, hij kan het niet hebben als hij iets niet kan oplossen van pc's.

Wel tof dat iedereen me wil helpen!
 
Opgegeven!

Nu heb ik het opgegeven om win98 te proberen installeren. Ik heb mijn c drive geformatteerd en alles gedaan wat men me hier heeft gezegd maar niks helpt! Ben er zelfs in geslaagd om win2000 te laten crashen...
Nu staat er terug XP op.
Bedankt aan iedereen die me heeft proberen te helpen, volgende keer zal ik wel meer geluk hebben zeker :-(
Byebye van Guy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan