win98 opnieuw geinstalleerd en nu nog maar 16 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

john_boy_overbe

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Hallo allemaal,

ik heb vandaag mijn broeders pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik nog maar 16 kleuren.
Ik heb alleen een standaard vga kaart staan en meer niet. Voor die tijd had ik 16 of 32 bit ofzo, maar nu is het zwaar 'piep'.

Kan iemand mij helpen?????

Thanx

Met vriendelijke groet,

John-Boy

Je moet de videokaart driver nog installeren.
Welke zit er in?

Vraag aan je broer of deze een instal cd heeft die bij de videokaart hoort, hier staan nml de drivers op die je moet installeren, als je het merk en type weet kan je deze ook via internet downloaden.

groetjes speedtouch

Dat is nu net het probleem, we hebben geen cd's meer en we weten niet welke kaart erin zit.
Is dit te achterhalen???

Ga nar start > uitvoeren > typ dxdiag > klik op ok
Klik in het tabblad op beeldscherm, kijk links boven bij apparaat.

Hier staan de gegevens van de videokaart.

groetjes speedtouch

Hier staat alleen de standaard PCI kaart, maar ik heb toch echt voor het formateren meer dan 16 kleuren gehad. Hoe kan dit? Zijn er nog andere manieren om hierachter te komen

Kast open maken en op de videokaart zelf kijken of daar info op staat

meestal kun je tijdens de post(opstarten) link boven in je scherm zien,wat voor kaart je hebt. maar dan moet je als je beeld krijgt...heel snel op pauze drukken.

en anders is mario's optie de beste

ik ben daarin een beetje een leek

waar moet ik ongeveer kijken in de kast of zit zoiets altijd op een andere plek, dus per pc verschillend?

Ik heb nu het merk gevonden

S3 trio 3D/2X

Ik heb ook een download gevonden alleen die kan ik alleen installeren op Windows NT en ik heb '98

Kan iemand me nog helpen???

Ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan