Win98 opnieuw istalleren / ongeldige systeemdisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
358
Ik was alle problemen met mijn pc zat, en heb C geformatteerd.

Als nu op start met een opstartdisk zegt de pc: ongeldige systeemdiskette.

Wat kan ik doen????????

Mvgr,
Johan
 
Je kan kijken of je vanaf de Windows cd-rom kan opstarten.
Lukt dit niet, dan zal je waarschijnlijk de opstart volgorde in het Bios moeten veranderen.

Je kan ook ff een nieuwe opstart floppy downloaden.
www.bootdisk.com
 
Johan,

Dat gebeurde bij mij ook. Totdat ik erachter kwam waarom mijn opstartdiskette niet goed was. Je moet nl. het bestand niet direct moet downloaden op een floppy. Je moet het van bv. www.bootdisk.com downloaden naar je harde schijf. Dan erop dubbelklikken. Dan vraagt hij om een lege floppy. Erin doen. Dan maakt het programma automatisch een opstartdiskette aan.

Kees
 
heel gek, heb ik geprobeerd, maar ook nu zegt hij weer:


Searching for boot record from ide-0..ok

ongeldige systeemdisk

Kan mijn moederbord stuk zijn?
 
Als je je harde schijf geformatteerd hebt, dan kun je uiteraard niet meer opstarten van harde schijf totdat je Windows er weer op hebt staan. Dat is dus heel gewoon. Je zult dus een Windows CDROM moeten gebruiken om vanaf op te starten (of een opstartdiskette) en de installatie van Win98 starten. Daarna regelt alles zich vanzelf. Als je een van die twee gebruikt om op te starten maar hij wil toch vanaf harde schijf starten (en dat is dus die ide-0) dat staat de Bootvolgorde in de BIOS niet goed. Lees de handleiding van je moederbord even door om te kijken hoe je dat in de BIOS moet instellen. Zorg er dan voor dat ofwel CDROM ofwel Floppy voor de harde schijf (HDD-0 of zoiets) komt te staan.
 
Bingo dat was het probleem.
Moest wel effe zoeken hoe ik in de bios kwam maar win 98 staat er keruig weer op.

Bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan