Win98 OVER winxp HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computernoob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden windows geupgrade van win98 naar winxp...
Nu is de pc toch wat sloom en wil ik weer windows 98 er opzetten, Ik heb alles nog boekjes serial-codes cd's enz maar als ik de cd erin doe en ik druk op restore, dan zegt ie " NTVDM had encountered a system error, the handle is invalid. Choose 'close' to terminate the application" dan kan je op 'close' of 'ignore' drukken, als je op ignore drukt popt het venstertje op en kan je nog een keer drukken, als je een paar keer achter elkaar op ignore drukt, komt er op een gegeven moment "missing file' te staan...:confused:

WIE o wie kan mij helpen!:confused: :(

met vriendelijke groet,

Leander
 
Gebruik een bootdisk van win98 en werk daarmee en dan je schijf formatteren en verdere installatie doen.
Heb je toen je bestandssysteem omgezet naar ntfs dan moet je een fdisk doen.
 
hcc!magazine nieuws


Ondersteuning Windows 9x stopt nu echt

Door de hcc!magazine redactie

- vrijdag 14 april 2006 - Schreven we januari 2004 nog dat Microsoft ondanks eerdere berichten toch nog ondersteuning voor Windows 98 zou blijven bieden, nu is het dan toch zover. Op 11 juli loopt de publieke en technische ondersteuning af van Windows 98, Windows 98SE en Windows ME.
Microsoft stopt met de ondersteuning van de besturingssystemen omdat ze oud zijn en een beveiligingsrisico vormen. Het feit dat de technische en publieke ondersteuning afloopt, houdt ook in dat er geen veiligheidsupdates meer verschijnen. De software zelf kan gewoon nog worden gebruikt, maar deze is niet meer up-to-date beveiligd. Online zelfhulpondersteuning zal ten minste tot 11 juli 2007 via de Microsoft ondersteuningswebsite beschikbaar blijven.



Ander nieuws van vrijdag 14 april 2006:

AOL blokkeert e-mails met kritiek
CMS Joomla! in the picture
Fysieke winkels met Marktplaats-logo
RFID-chips te hacken

meer nieuws
 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb inderdaad omgezet naar NTFS, dus dat moet ik ff doen...

Nogmaals bedankt!

Leander
 
Ik denk dat als je dat bericht van die updates hebt gelezen toch beter naar een ander OS zou overstappen. 98 heeft vastlopers maar is licht en je pc draait het perfect en heeft geen updates meer., xp is te zwaar voor je machine, maar loopt niet vast en heeft nog updates, dus zou ik de gulden middenweg nemen en gaan voor windows 2000:) Met 64 RAM en 300 mhz moet dit perfect lukken(cpu is nagenoeg hetzelfde als voor 98, alleen ram is verdubbeld)
 
Wat je ook doet.... Je moet eerst de schijf formatteren. Windows 98 maakt nog gebruik van het FAT bestandsysteem, vandaar dat je eerst met de 98 bootdisk moet zorgen dat de schijf weer geschit is voor 98.
 
skelle zei:
xp is te zwaar voor je machine, maar loopt niet vast en heeft nog updates, dus zou ik de gulden middenweg nemen en gaan voor windows 2000:) Met 64 RAM en 300 mhz moet dit perfect lukken(cpu is nagenoeg hetzelfde als voor 98, alleen ram is verdubbeld)
Ik denk dat, deze minimale vereisten nog stammen voor SP4 met 128 Mb is het al hoesten voor W2K. 256Mb zou je als minimun moeten stellen wil je ook nog wat anders draaien dan W2K of je moet erg veel van koffie drinken houden..


CyberPirate zei:
Wat je ook doet.... Je moet eerst de schijf formatteren. Windows 98 maakt nog gebruik van het FAT bestandsysteem, vandaar dat je eerst met de 98 bootdisk moet zorgen dat de schijf weer geschit is voor 98.
Om je verder aan een bootdisk te helpen klik hier

Win98 zou je inderdaad mee moeten stoppen, tenminste als je ook nog een beetje veilig internet op wilt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan