Win98 repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Hoi,

ik heb Win98SE geïnstalleerd. Ik heb echter allerhande problemen en daarom wil ik de installatie van Win98SE repareren. Is dit mogelijk? :8-0:

Ik heb nl weinig zin om weer alle geïnstalleerde applicaties te verwijderen, schijven formatteren, win98 installeren, drivers installeren, etc etc etc

Je kent het wel.

VisualSander

Wat werkt er dan allemaal niet? Je zou je computer kunnen opschonen door met Ad-aware en SPybot s&d te scannen. Je kunt de temp files verwijderen. Regcleaner gebruiken, de map c:\windows\prefetch leeg maken.

Geplaatst door visualsander
Ik heb echter allerhande problemen
Kan me voorstellen dat je weinig zin hebt in een hele nieuwe installatie, maar mijn ervaring met Win 98SE is dat dat wel de beste manier is om een goed werkend systeem te krijgen.
Ik had een half jaar geleden na een schone installatie ook allerlei problemen die zelfs na format :C bleven terugkomen. Uiteindelijk bleek de oplossing om te formatteren met de opdracht format c: /u te werken.
Die opdracht zorgt ervoor dat je harde schijf helemaal schoon is na formatteren. Format c: alleen kan nog data op de schijf achterlaten.
Ik heb daarna Windows opnieuw geïnstalleerd, alle updates opgehaald, een goede firewall, virusscanner en anti-spywareprogramma's geïnstalleerd en sindsdien draait alles als een trein.
Mochten de tips van Megabit niet het gewenste resultaat hebben, dan raad ik je toch het bovenstaande aan.

Guus.

Boot met een bootdisketten en ga naar setup in de map windows op de cd-rom (niet setup die op d: staat, maar dus d:\windows). Deze installatie geeft je de mogelijkheid om windows te repareren.

Bedankt Hangmat,

hopelijk werkt dat, ik kende de optie maar zeker het proberen waard.

Problemen die ik heb zijn:
1 - Windows start opnieuw op bij afsluiten;
2 - Ik kan geen nieuwe internet pagina's openen die een nieuw window nodig hebben (bv via een link, [open in new window])

Hopelijk worden deze problemen opgelost door een reparatie, anders moet ik toch weer aan geloven :(

vs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan