Win'98 SE opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo,

Ik wil Windows'98 SE opnieuw op mijn systeem zetten!

Als ik de C:/ formateer en windows eropzet, moet ik dan ook alle programma's en spellen opnieuw installeren? En wat raak ik kwijt als ik opnieuw installeer, toch alleen wat op de C:/ staat?

Voor de programma's en de spellen heb ik een apparte schijf, C voor windows D voor programma's en E voor spellen!

Kan het kwaad als ik opnieuw de windows instaleer?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Alles op de C-schijf verdwijnt en zal je opnieuw moeten installeren.
De andere partities blijven gewoon bestaan.

Het kan weinig kwaad om windows opnieuw te installeren, maar waarom niet meteen XP.
 
De meeste spellen en programma's zetten bestanden op C en/of gegevens in het register op C. Daar je formatteert raak je deze gegevens ook kwijt en zul je deels programma's en games moeten herinstalleren.
 
Geplaatst door sigma
Alles op de C-schijf verdwijnt en zal je opnieuw moeten installeren.
De andere partities blijven gewoon bestaan.

Het kan weinig kwaad om windows opnieuw te installeren, maar waarom niet meteen XP.

Omdat ik XP (nog) niet heb!!

Dus het kan niet zoveel kwaad? Ik vroeg het even, omdat ik bang was dat ik alles opnieuw moest installeren....dacht dat alle programma's iets in windows zouden zetten...maar dat is dus niet zo?
 
Laatst bewerkt:
Deel van je programma’s en spelletjes gaan niet meer goed werken.
Je verwijdert niets van de overige partities (D en E) maar deel daarvan gaat niet meer goed werken omdat sommige programma’s in meer of minder mate gekoppeld zijn aan Windows.


Groetjes
falco
 
Ik wou het eigenlijk doen, omdat de windows op de computer niet stabiel meer is of is er nog een andere mogelijkheid om het op te lossen dan opnieuw installeren?
 
Ja, dat zou kunnen ja, maar ik zou niet weten hoe!!
 
Laatst bewerkt:
Normaal zie je toch altijd rechtsonder in beeld de programma's die je geinstaleerd hebt (waar ook de klok staat), maar bij mij kan ik die niet meer zien! Ik weet niet hoe dit zo is gekomen, maar ik heb geen idee hoe ik dat oplos! Mijn startknop (linksonder) zie ik ook niet meer!!
 
Een virus, dat zou zo maar eens kunnen ja!

Ik heb nog wel een reserveopstartschijf, dus proberen we dat maar eens!!

In iedergeval bedankt voor jullie hulp!!
 
Zeker, ik vertel nog even of het is gelukt (of niet)

Groetjes
 
Blijf steeds hetzelfde probleem houden, dus er zou niets anders opzitten dan Win erop nieuw op te zetten....maar toch bedankt!!
 
Installeer Win 98 eens gewoon over de huidige versie heen.
Eventuele fouten zullen dan opgelost worden.
 
Eroverheen installeren had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet!!

Ik heb nu Windows er nieuw opgezet en nu is alles weer okido!!

Iedereen bedankt!!

Groetjes
 
Geplaatst door sigma
Alles op de C-schijf verdwijnt en zal je opnieuw moeten installeren.
De andere partities blijven gewoon bestaan.

Het kan weinig kwaad om windows opnieuw te installeren, maar waarom niet meteen XP.

Wat is nu het grootste verschil dan tussen Win '98 SE en XP?

Wat voor voordelen zitten ernaan? Ik wil het wel kopen, maar ik weet niet of het zin heeft!
 
Geplaatst door falconetti
Het eerste vraag zou zijn: kan jou PC winXP aan?
Ik gebruik hier 2 Pc’s en 1 laptop ( Win 95 & ME + XP).
Iemand vindt XP top een andere niet. Waarom? Smaak??
Ik zelf ben niet echt weg van XP omdat deze te veel gegevens (stiekem) aan Microsoft door geeft.
Je kan nog wat info lezen over XP Hier:
http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=454&art=Yes
of hier:
http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?id=16471

Groetjes
falco

Of mijn computer het aankan, geen idee!!

Ik heb een AMD Athlon 2100+
1733 Mhz
80 GB HDD
512 MB DDR

Dat zal er toch wel op draaien?

Ik heb hier ook Windows ME, maar die is zo traag met spellen en heb het gevoel dat als ik een spel speel, dat het spel er ineens mee ophoud en vastloopt! Heb jij daar geen last van met ME? Ik heb zo'n gevoel dat het zo'n instabiel systeem is of heb ik dat verkeerd?

Ik was laatst in een winkel en daar vertelde men mij dat als je een nieuwe computer koopt dat je er zeker XP op moet zetten, omdat dat een snelle(re) versie zou zijn, dus dan zou je computer weer sneller worden, maar of dat zo is weet ik niet! Merk jij verschil met de verschillen in Windows?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan