Win'98 SE opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan makkelijk XP gebruiken.
Ik heb nergens last van met ME. Je moet het wel goed onderhouden!
Als ik soms zie wat anderen op hun PC hebben (met ME) en wat daar allemaal opstart.
Tja dan is geen wonder dat niet meer goed werkt.
Ik gebruik hier 2 partities: C\ met Windows en andere progjes om mee te werken en op D\ heb ik alle documenten, alles van Kazaa en verder alles wat van internet komt.

Groetjes
Falco
 
Ik heb 2 harde schijven van 40 GB, maar elke schijf heb ik in tweeen gedeeld!

C:/ Windows van 10GB
D:/ Programma's van 19 GB
E:/ Spellen van 28 GB
F:/ Downloads van 19 GB

Als ik dit optel kom ik aan 76 GB.......waar zijn die andere 4 GB dan gebleven?

Toen ik Win ME net had geinstalleerd en er 1 spel op gezet had, toen had ik het gevoel al dat Win ME vast kon lopen, het leek wel of Win elke keer bij moest laden! Ik vind het heel vervelend dat als ik een spel speel, dat het beeld dan af en toe stil blijft staan, omdat er dan weer iets geladen moet worden, maar ik weet niet zeker of dat wel aan windows ligt, jij enig idee? Ik had Win ME helemaal 'up to date' gemaakt met windows update en alle nieuwe updates erop gezet!

Hoe heb jij je Win XP ingesteld dan, zodat die niet alles naar Microsoft zendt? Heb je hetzelfde gedaan als er op dat voorbeeld stond die je als link meegestuurd had?
 
Ik heb met XP ALLES (zoals in dat voorbeeld stond) uitgezet.
Mijn jonste dochter (15) speelt veel op deze PC maar heb geen last van vastlopers. Als voorbeeld, wat ik bedoel met te veel opstarten, kijk hier op de forum ook wat bijv. bij "leepelaer" opstart (Opstartproblemen WinME, bij Software ME)

Groetjes
Falco
 
Gaan we daar eens een kijkje nemen!!

Heb je ook een idee wat er met mijn HDD mis kan zijn? Ik mis 4GB, maar waar die gebleven zijn, geen idee!

Groetjes
 
Geplaatst door Dutchbull
Gaan we daar eens een kijkje nemen!!

Heb je ook een idee wat er met mijn HDD mis kan zijn? Ik mis 4GB, maar waar die gebleven zijn, geen idee!

Groetjes

Weet ik niet, waar de 4GB's zijn :( :(

Groetjes
Falco
 
De vraag is nog maar of de schijven 40 Gig waren.
Probleem met de berekening van dit soort zaken is de 1024 factor, die men voor het gemak vergeet.

Men rekent eenvoudig met 1000 ipv 1024 en er ontstaat een rekenfout.

De meeste schijven zijn dus kleiner, dan wat de verkopers beweren.
 
Ik heb 2 precies dezelfde harde schijven, allebei 40 GB.
Maar mijn C+D schijf zijn samen 28,35 GB en mijn E+F schijf zijn samen 46 GB, terwijl ik ze allebei met partities maken even groot heb gemaakt.

Hoe kunnen mijn E+F schijven nu 46 GB zijn terwijl ik maar een 40 GB schijf heb?

Dus als ik 28.35 en 46 optel kom ik aan 74.35, dus dan vraag ik me af....waar zijn die andere 5.65 GB gebleven?
 
Die extra ruimte bestaat eenvoudig niet.
Mijn 30 Gig schijf is 28.6 Gig, maar wel ongeveer 30.000 MB(eigenlijk ook minder).
Deze is mij verkocht voor 30 Gig en dit is een normale manier van doen helaas.
Er is meen ik ook al een organisatie die zich hier tegen teweer stelt en die ernaar streven om 30 Gig ook 30720 Mb te laten zijn. Zij stellen dat het kopersbedrog is.
In feite hebben ze natuurlijk groot gelijk.
 
Daar hebben ze zeker gelijk in, het is gewoon bedrog!!
 
Niet netjes maar ja...als de PC maar goed werkt.
AH en anderen doen dat ook (kopersbedrog).
 
Tja, het schijnt in te zijn tegenwoordig ja, maar wat doe je eraan?
 
Hahaha, ik ben het met je eens!! De maatschappij van tegenwoordig!!

Is eigenlijk hetzelfde dat als ik ga tanken er er staat al voor 10 liter op de meter...schiet ook niet op!!!
 
Ik had nog 1 vraag over Win XP!!

Ik heb hier nu Win XP liggen, maar wat kan ik nu het beste doen, de C:/ formatteren of Win XP gewoon over '98 SE heenzetten?

Groetjes
 
Schone installatie is meestal te prefereren boven een update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan