Win98 start niet meer op na verwijdering Nvidia drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo lui,

Omdat ik wat kleine probleempjes met een nieuwe game had, besloot ik de nieuwste driver van nvidia te downen en te installeren voor mijn asus v7100-32Mb videokaart.
Alvorens deze te installeren verwijderde ik eerst de oude driver bij configuratiescherm-software.
Na het verwijderen wilde ik rebooten en dit ging gepaard met een foutmelding waardoor ik alleen nog met "taak beeindigen" kon afsluiten.
Sindsdien start win98 waarschijnlijk wel op, ik hoor het geluid van een foutmelding. Als ik een enter geef hoor ik 't windows opstartgeluid maar het beeldscherm blijft hangen in het zwarte dos opstartscherm.
Ook opstarten in safemode wil niet lukken.

Wie weet raad?

HAMMAR

opstarten met flop msdos mode en scanreg /restore

uit me hoofd misschien wil die daarna wel opstarten help niet altijd maar is te proberen

Haal de kaart is uit de pc, herstart sluit weer af en plaats hem daarna is in een ander slot.

succes

Zeg Harmen, als ik toch helemaal niet in het windows opstartscherm kan komen, heb ik daar toch helemaal niks aan, of ??

HAMMAR

Doe nou maar wat Harmen zegt( soms werkt het)

En de optie van jackass, is trouwens het snelst.

laat je het effe weten , of het is gelukt?;)

Idd ff de optie van Harmen proberen.
Welke foutmelding kreeg je precies?

Opstarten in veilige modus lukt niet, maar kom je wel in het menu?
(waar je voor VM kan kiezen)

Ik kreeg niet echt een foutmelding, na het verwijderen van de driver wilde ik rebooten zoals ik al eerder schreef!!

Dat afsluiten ging alleen met "taak beeindigen" ( je weet wel dat windowtje met "wachten" , "taak beeindigen" of "annuleren") en daarna bleef mijn beeldscherm zwart met wat doscommando's. Windows start dus wel op (op de achtergrond) maar is grafisch gebeurd er niks.
Dan kan ik mijn videokaart er wel gaan uithalen maar daar heb ik toch niks aan. De standaard beeldschermdrivers van windows 98 zullen wel beschadigd zijn, dat komt echt niet goed met de kaart verwijderen.
Ik heb ook geprobeerd met de win98 cd rom op te starten, zelf dat ging niet.
De scanreg /rebuild ga ik zeker proberen maar voorlopig ben ik niet thuis, ik laat het jullie zeker weten.

bedankt tot zover,

HAMMAR

Geplaatst door HAMMAR
Zeg Harmen, als ik toch helemaal niet in het windows opstartscherm kan komen, heb ik daar toch helemaal niks aan, of ??

HAMMAR

Ik begrijp niet goed waarom je dit zegt. Om een pci /agp kaartte verwijderen hoef je toch niet in windows te komen. Ik begrijp je reactie echt niet.

Los van die standaard drivers, als windows een nieuwe kaart ziet, als je hem dus eerst hebt verwijderd zal windows hem op nieuw drivers toe moeten wijzen. Het heeft dus wel degelijk zin om dit te doen.

Gezien de overige reacties sta ik hier niet alleen in.

Ik neem aan dat in save mode opstarten ook niet wil?

Geplaatst door jackass
opstarten met flop msdos mode en scanreg /restore

uit me hoofd misschien wil die daarna wel opstarten help niet altijd maar is te proberen

Namens HAMMAR (die even het internet niet op kan)

Is het commando "scanreg /restore" wel juist?
Wanneer hij dit intypt krijgt hij de mededeling "ongeldige bestandsnaam"

TnX.

Geplaatst door harmen__666
Haal de kaart is uit de pc, herstart sluit weer af en plaats hem daarna is in een ander slot.

succes

Namens HAMMAR (die even het internet niet op kan)

Wanneer hij deze actie uitvoert begint zijn moederbord te protesteren. (div piepjes uit MoBo)
Nog suggesties?

TnX.

Laatst bewerkt:
Hey lui,

daar ben ik weer! Ik draai thuis een dualboot win98se en winXP. Ik kreeg mijn inbelmodem niet geinstalleerd in XP, vandaar dat mij collega FunZip even als doorgeefluik functioneerde.
Bedankt FunZip!

Ik krijg steeds als ik scanreg /fix of scanreg /restore intyp ongeldige bastandnaam of opdracht.
Dat commando werkt dus niet onder dos.

Ik heb mijn videokaart verwijderd en opgestart, dit gaat echter gepaard met veel fout/piepjes van mijn moederbord en hij start ook niet door dan.

Suggesties graag, b.v.d.

HAMMAR

Heb je je videokaart nu in een ander slot? of gaat het om een agp kaart? Soms wil het helpen om hem even een aantal keer het slot in en uit te doen. Alsof je hem aan het poesten bent ivm stof.

als je de mogelijkheid hebt misschien een andere kaart uitproberen.

inderdaad een agp slot waarvan ik er maar 1 heb, helaas!

HAMMAR

Zo, die werkt weer!!

Ik begon al een beetje wanhopig te worden.
Ik heb 't alsvolgd opgelost:

Opgetart met bootdiskette en ff goed de help file doorgelezen. daar viel mijn oog op het " SYS C: "
command. Ik besloot het te proberen en er werden files van a: naar c: gekopieerd. Hierna startte windows 98 door met een zee van blauwe schermen en foutmeldingen.
Het lukte uiteindelijk in het safe mode menu van win98 (die van en dual boot ziet er anders uitm, de optie voor kiezen tussen win98 en winxp bij het opstarten is trouwens ook weg!!!)
Ik startte toen eerst op naar dos en deed scanreg /fix en scanreg /restore wat nu weer wel werkte, eerder absoluut niet!.
Daarna startte ik opnieuw op in de windows98 safemode. Verwijderde daar de videokaart uit apparaatbeheer, startte opnieuw op en windows98 startte normaal op in 16 kleuren enz enz.
Daarna de nieuwe driver geinstalleerd en het lijkt te werken.

Alleen hoe krijg ik die keuze-optie terug voor win98 of winXP tijdens het opstarten?? Dat zit 'm in de boot.ini toch??

bedankt voor de medewerking.

HAMMAR

Laatst bewerkt:
blij dat je er uit bent.

Alleen hoe krijg ik die keuze-optie terug voor win98 of winXP tijdens het opstarten?? Dat zit 'm in de boot.ini toch??

yep, op c is een verborgen systeem bestand
even openen met kladblok en dan de 30 in 0 veranderen.

graag gedaan, succes.

eventueel even een copietje maken voordat je begint. Als er iets fout gaat hang je..........

Geplaatst door HAMMAR
Zo, die werkt weer!!
Ik begon al een beetje wanhopig te worden.

Heel goed HAMMAR!

Niet zo gauw nerveus worden.

Grtz.

Geplaatst door harmen__666
blij dat je er uit bent.

yep, op c is een verborgen systeem bestand
even openen met kladblok en dan de 30 in 0 veranderen.

Helaas, dat werkt niet, hoe kom ik nou weer bij mijn WinXP partitie??

HAMMAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan