Win98 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas456

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2003
Berichten
3
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Packard Bell multimedia 350. Het is een pentium II met windows 98. Omdat ik een cd-brander heb gekocht en het bijgeleverde Nero niet wilde werken onder Win98 heb ik een Windows Update geprobeerd. Dat had ik beter niet kunnen doen! Bij Microsoft aangekomen bleek dat ik Explorer 5.0 moest hebben om een update te kunnen doen.
Ik heb toen Explorer 6.0 gedownload, maar halverwegen liep mijn PC vast. Toen ik hem opnieuw opstartte ging de update weer verder maar de PC liep wederom vast. Weer opgestart en toen begon hij dus configuratiebestanden te initialiseren (terwijl hij dus nog niet alles binnen had).
Als ik nu opstart krijg ik de melding dat Explorer een ongeldige bewerking heeft veroorzaakt in module Explorer.exe op 0177:00402541.
Windows gaat vervolgens niet verder, ook niet in de veilige mode.

Ik heb vervolgens geprobeerd om met de Packard Bell Master CD de fabrieksinstellingen weer terug te zetten, maar ook dat wil niet lukken. Als ik met de bootdiskette opstart vraagt hij keurig om de eerste master cd, maar geeft vervolgens de volgende foutmelding:
Q:\LST\24x00005.LST
FormatName Error ...

Ik heb Packard Bell gebeld, maar zij ondersteunen geen PC meer die ouder zijn dan 4 jaar !?

Heeft iemand enig idee hoe ik nu verder moet?
Ik weet het niet meer...
Alvast bedankt, Bas.
 
Packerdhell cd weggooien
en gewoon een normale win98 er opzetten.
vergeet niet eerst de drivers van de cd af te halen
 
Een normale Win98 op een Packard Bell zetten schijnt niet altijd even eenvoudig te zijn. Dus voordat ik daar aan begin....
Is er geen mogelijkheid om mijn oude Explorer weer aan de gang te krijgen zodat Windows weer fatsoenlijk opstart? Onder dos kan ik gewoon alles draaien. Het ligt echt aan die Explorer-update volgens mij.
 
Hoi,

Als je geen "normale" Win98 cd hebt of wilt kopen dan kun je ook met de Pack Bell software verder al is dit niet helemaal ideaal.

Je hebt toch een zogenaamde "recovery" cd van Pack Bell, daar staat ook een normale Win98 op plus nog wat ballast.

Lees hoe je de herstelprocedure moet uitvoeren en gebruik hiervoor de desbetreffende cd.

Alle aanwijzingen goed volgen dan lukt het zeker!

Suc6.
 
Ik heb die recovery-cd's wel, maar ik krijg steeds de volgende foutmelding:

Microsoft (R) Mouse Driver Version 7.04
Copyright (C) Microsoft Corp. 1983-1990. All rights reserved.
Mouse driver installed
Q:\LST\24x00005.LST
FormatName Error ...

Vervolgens stopt hij met de herstel procedure en zit ik in dos:
Q:\SETUP\

Packard Bell wil mij niet verder helpen omdat de PC "te oud is". Mijn volgende PC wordt dus géén PB!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan