win98 update doet niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb net win 98 op nieuw geinstalleerd op een oude pc en wil updates doen op het begin zegt hij een fout melding en krijg dus blauw scherm en druk gewoon op een toets om verder te gaan en dan kan ik op zoeken naar updates drukken en dat doe ik en wil dan updates toevoegen dat doet hij ook en dan wil ik installeren klikken dat lukt en dan nog een keer drukken op installeren en downloaden en dan geeft hij onderhand iedere keer een foutmelding dat hij niet kan downloaden... waar ligt dat aan?

Naar mijn weten ligt het aan het feit dat win98 niet meer ondersteund wordt en dat je bij een schone installatie geen updates meer kunt binnen halen en dat alleen geupdate versies van 98 nog wat updates binnen krijge (echt kritische updates)

Geplaatst door m@rio
Naar mijn weten ligt het aan het feit dat win98 niet meer ondersteund wordt en dat je bij een schone installatie geen updates meer kunt binnen halen en dat alleen geupdate versies van 98 nog wat updates binnen krijge (echt kritische updates)
Daar ligt het niet aan, want de ondersteuning voor Windows 98 loopt nog door tot juli 2006.
Na installatie van Win98 kun je nog steeds gewoon alle updates installeren.
Dat hoort althans te kunnen.
Het lijkt erop dat de update-software niet goed geïnstalleerd is.
Om dat te verhelpen kun je deze procedure volgen.
(Er staat wel een foutje in die beschrijving: de map Programmabestanden bestaat niet - dat moet zijn Program Files.)

Guus.

Heb het zelf ondervonden dat een nieuw geinstalleerde pc met 98 geen updates meer kon binnen halen terwijl een 98 pc die al langer geinstalleerd was vrolijk updates kon binnen halen. Daarom dacht ik aan het verhaal van Microsoft dat het afgelopen was voor nieuwe installaties maar dat bestaande installaties nog kunnen updaten

Geplaatst door m@rio
Heb het zelf ondervonden dat een nieuw geinstalleerde pc met 98 geen updates meer kon binnen halen
Het komt nogal eens voor dat de update-software niet of niet goed geïnstalleerd wordt.
Vooral de eerste editie van 98 heeft hier last van - met 98 SE heb ik er nooit problemen mee gehad.

Guus.

Potverdikkie, ik heb er nu ook last van.
Zojuist PC geformatteerd. Alles goed en wel tot het moment dat je in Windows Update op "Zoeken naar updates" klikt. Hij bevriest dan op "Bezig met zoeken naar beschikbare updates... 0% voltooid"

Erg irritant...

Ik heb ook '98 SE

Edit:

Windows Update werkt dus nog wél.
Bij mij lag het aan een fout met Visual Basic:

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/
En dan onder het kopje: "Scan hangs at 0%"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan