win98se herinstalleren

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
De herinstallatie van win98se wil maar niet lukken. Na +-20% loopt alles vast. Herhaaldelijk geprobeerd maar altijd hetzelfde probleem. Kan iemand stapje pet stapje aangeven voor een beginner wat is moet doen? Thx!!

In principe werk je met een opstartfloppy en is het verstandig om eerst je HD te formatteren. Daarna opnieuw opstarten met flop erin en kiezen voor opstarten met cd-rom ondersteuning. Vervolgens normale procedure starten om Windows te installeren. Probeer eerst om zoveel mogelijk hardware los te koppelen of uit je pc te verwijderen. Alleen je videokaart en cd-rom speler laten zitten. Dit kan misschien een oorzaak zijn dat de boel vastloopt. Ik ga er vanuit dat de cd-rom met Windows goed is en niet beschadigd.

Na het formateren zou je ook de
cd van win 98 op je hd kunnen zetten.
Dat doe ik ook altijd gaat veel sneller.

groetjes
Jeffrey

formateren, schijfcontrole, enz, al allemaal gedaan maar ook van de opstartdiskette loopt de installatie vast....

en als je de cd van win98 op je hd
zet.
Hoe groot is je hd?

groetjes,
Jeffrey

De cd is waarschijnlijk beschadigd. Kan iemand mij een onbeschadigde cd met win98se bezorgen en aan welke voorwaarden? Thx!! (cd is bijna niet meer te vinden)

Bij opstarten vanaf diskette kan formateren niet doorgaan: te weinig geheugen (heb er 448mb!!). Bij ;;; copy krijg ik dan de melding "ongeldige schakeloptie" voor win 98se (2x). Ik geraak er niet meer wijs uit!!!!

win 98se herinstalleren

nog niet opgelost; denk dat cd stuk is; zoek nieuwe cd; iemand een oplossing? Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan