win98se logon

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCbanjer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
9
Na win 98se te hebben geinstaleerd op een lege pc start de pc op in "gast"account deze moet eerst worden afgemeld en dan kan ik aanmelden onder mijn eigen account. Kan win 98se niet opstarten met het keuze logon scherm? zo ja hoe stel ik dit in.
 
Je hebt tijdens de installatie een fout gemaakt met je naam, en vervolgens met de eerste logon een fout met login naam en password.

Als je uiteindelijk bent ingelogd, kan je het gast-account verwijderen.
Start / instellingen / configuratiescherm / gebruikers

Om van je eigen password af te komen:
Instellingen / configuratiescherm / netwerk
Aanmelding van Microsoft famelie wijzigen in Windows Aanmelding.
HERSTARTEN.

Start / zoeken / *.pwl
Dit bestand hernoemen naar *.old
Het * staat voor je eigen naam (je eigen account)
HERSTARTEN
LET OP: windows vraagt nog 1x om je password. Als je dit blanco laat, zie je die melding nooit meer..... ;)

Mislukt dit?
Herhaal de stappen nogmaals.
 
Geprobeerd

maar als ik de pc opstart gaat hij gewoon door
als windows volledig geladen is kan ik via start /afmelden in windows
pas naar het logon scherm van windows (DUS KAN IK HIER PAS BEPALEN MET WELKE ACCOUNT IK WIL INLOGGEN) is dit niet in het register naarvoren te halen?
tijdens installatie is mij niet om een opstart pasword gevraagd ik vind dit ubberhaupt raar want bij win 98 first wordt dit wel gedaan
 
Download tweakui en installeer het. Vul op het tabblad logon de gegvens van het account in.
 
Geplaatst door hangmat
Download tweakui en installeer het. Vul op het tabblad logon de gegvens van het account in.

Werkt dat ook met 98 dan? (ik heb er wel aan gedacht namelijk) Uiteraard oude versie Tweak UI dan
 
Tweakui geinstaleerd
helpt iedergeval bij het opstarten is de pc nu ieder geval aangelogd bij het netwek maar ik kan nog steeds niet kiezen met welke account ik wil inloggen bij windows .
bij win 98 heet dit PWLEDIT
in het register gekeken en pwl wordt inderdaad na current usser geladen
alle acounts verwijderd en win 98se erover laten lopen en registersleutels vernieuwd
inmiddels vind ik het wel beter zo
tweak er ook maar weer afgehaald
anders zitten de kids meteen te netten

IEDEREEN BEDANKT:thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan