'Win98SE telkens opnieuw netwerk-kaart selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Ik heb windows 98 SE op mijjn laptop deze is dmv een netwerk kaart verbonden met mijn modem/router (E-tech) ADSL. Telkens als ik mijn laptop opnieuw opstart kan ik niet internetten.

Dan moet ik via Start> Uitvoeren: Winipcfg de juiste adapter selecteren omdat hij deze blijkbaar niet schijnt te onthouden, het schermpje ziet er zo uit http://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg

en hierna kan ik pas weer internetten, maar na een herstart van de laptop krijg ik weer hetzelfde probleem

Kan je je laptop geen vast ip adres geven?

Je hebt windows 98, even denken... Op je bureaublad staat het icoon netwerkomgeving. Klik daar met de rechtermuisknop op en kies voor eigenschappen. Een nieuw scherm verschijnt. Klik op TCP/IP en dan op eigenschappen. Vul daar het ip-adres 10.0.0.10 is met als subnetmasker 255.255.255.0. Geef als gateway 10.0.0.2 op en als DNS server 10.0.0.2. KLik alle schermen dicht met OK en start de pc opnieuw op als daarom gevraagd wordt.

Geplaatst door hangmat
Je hebt windows 98, even denken... Op je bureaublad staat het icoon netwerkomgeving. Klik daar met de rechtermuisknop op en kies voor eigenschappen. Een nieuw scherm verschijnt. Klik op TCP/IP en dan op eigenschappen. Vul daar het ip-adres 10.0.0.10 is met als subnetmasker 255.255.255.0. Geef als gateway 10.0.0.2 op en als DNS server 10.0.0.2. KLik alle schermen dicht met OK en start de pc opnieuw op als daarom gevraagd wordt.

Als ik de DNS-server wil opgeven: dan doe ik dat zo: DNS inschakelen> Zoekvolgorde van DNS server> 10.0.0.2 tabje Toevoegen klikken en daarna onderin klikken op OK dan wordt er gezegd: " ALs u DNS wilt gebruiken, dient u een host-naam voor de computer op te geven"

Voer daar de naam van je computer in, O8V7Z6.

Geplaatst door hangmat
Voer daar de naam van je computer in, O8V7Z6.

dat werkt niet:

echter

onder Uitvoeren> winipcfg heb ik blijkbaar gekozen voor handmatig

Als ik rechtsklik op netwerkomgeving

Zie ik daar staan: TCP/IP -> Xircom Cardbus Ethernet 10/100
en TCP/IP -> Xircom Cardbus Ethernet 10/100 Adapter handmatig laden

ik heb daar blijkbaar gekozen voor handmatig

maar als ik daar kies voor de niet handmatige en dn selecteer: Automatisch een Ip-adres verkrijgen houdt ik na het opstarten in feite hetzelfde probleem namelijk

bij winipcfg: staat dan weer PPP Adapter, daar moet ik dan selecteren: Xircom Cardbus Ethernet 10/100 Adapter en dan een aantal keren klikken op Alle vrijgeven en Vernieuwen en dan kan ik weer internetten

maar op nieuw opstarten van de computer en opnieuw staat er weer PPP Adapter en dan moet ik weer hetzelfde doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan