Win98SE wil niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo, het installeren van Win98SE NL op een nw. pc lukt niet. Opstarten vanaf Cd-rom en dan komt het scherm wilt uw Win98 installeren en klik doorgaan krijg ik een foutmelding dat er een verkeerd (truetype)lettertype is aangetroffen. Ik kan dan alleen nog maar afsluiten (na een paar codes).
Nu beweerd een kennis van mij dat dit ligt aan het toetsenbord (VS int.). Met een NL toetsenbord zou het wel moeten lukken. Of moet ik een UK versie van Win98 gebruiken.
Wie weet de oplossing ??

Ps. ik heb al 3 toetsenborden geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Aan de toetsenborden ligt het niet iig.
Heb je zin om ff de hele foutmelding op te schrijven..? Of iig het eerste beetje?

Maar je zegt dus dat het een nieuwe (nw.) computer is, en er is nog niks anders op geinstalleerd?

Het is iid een nw. PC (AMD duron) met een Maxtor 30 Gb. HD die zonder OS geleverd is.
De pc heb ik weer los gekoppeld maar ga na het eten even een andere opstelling maken met een 14" scherm.

Ik denk niet dat het beeldscherm het probleem is.

Mischien een rare vraag, maar heb je voor 98SE niet Windows 98 nodig ofzo? Zal wel niet neem ik aan, hoop ik...?

Kun je wel in dos komen? (Dus niet via "Opstarten vanaf Cdrom)

Ik gebruik het 14" scherm zodat mijn eigen pc kan blijven draaien. Ik ga even eten en kom dan terug met de foutmeldingen. Vast bedankt.

Deze Win98SE cd is al meerdere keren gebruikt dus daar ligt het niet aan.

Dit is de eerste foutmelding:
Ongeldige True Type lettertype gevonden.
Een toepassing heeft een True Type lettertype gebruikt dat een fout heeft veroorzaakt in windows.
Sluit alle toepassingen enz.

2e melding:
Win98.setup An error has occured in your application
Application Error. W98.setup caused a stack fault in module W98 setup.Bin at.00C:1F3e

3e melding:
Win98 setup caused a general protection fault in module
USER.EXE at 001:40B6

Laatst bewerkt:
Smartguy

Ik heb de foutmelding opgeschreven, gaarne een reactie.

Ik gebruik Win 98SE geld het daar ook voor.

OK er zit een geheugen strip in van 128 MB DDR die is al in het andere bankje geweest maar geen resultaat.
Nu heb ik gehoord dat ze tegenwoordig bij DDR geheugen een Dummy in het lege bankje steken. Is dit perse nodig?
De 30GB Maxtor is in een andere PC geweest en is dan normaal te gebruiken.

Dat die 30GB-schijf in en andere PC werkt, wil ik graag geloven. Je moet het geheugen zélf testen. En of die dummy per sé nodig is, zou ik niet weten. Ik heb je ook nog twee geheugentestprogramma's gegeven. What's up?

Groetjes,
Bennie

Bedankt Bennie, inderdaad de test geeft aan dat er problemen zijn met het geheugen.

Bedankt allen voor de hulp bij mijn PC-probleem.
Het was dus het DDR-geheugen dat niet werkte.
De diskette met mem-check programma werkte snel en duidelijk.
V.g. Hans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan