Win98SE/XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
378
Op deze computer Win98SP

Geachte helpers,

Ik heb wat zitten knoeien op mijn ""andere PC"" en hoop dat jullie mij de oplossing kunnen geven, een en ander weer in orde te maken.

Op mij ANDERE computer had/heb? ik Win 98SE.
Daarover Win XP pro geinstalleerd, alles werkt behalve mijn NAV2003.
Al lezend bij Symantec had ik eerst NAV2003 moeten uitschakelen, helaas wist ik dat niet.
Al zoekende naar een oplossing lees ik bij Symantec:
NAV no longer functions after upgrading to WindowsXP.
4 Pagina's met mogelijke oplossingen volgen.
Ik heb echt mijn best gedaan om een of meerdere instructies te volgen en uit te voeren.
Helaas lukt dat mij niet!
Besloot uit nood, om XP met al haar updates te verwijderen. Jammer voor al die uren achter mijn PC.
Ik kreeg een venster met de tekst dit verwijdert XP en haar voorgaande besturing. Hier durfde ik niet verder als daarmede de besturing van win98SE wordt bedoeld.
Dan zou ik al mijn programma's etc. verliezen en dat wil ik niet.
Is er iemand die mij een goede raad kan geven?
Bijvoorbaat heel hartelijk dank,
Ko
 
Wat heeft dit met Microsoft Office > Office algemeen te maken?:confused:

Volgens mij blijft Win98 gewoon staan, als je de WinXp update's wilt verwijderen.
Wacht even tot iemand dit kan bevestigen.
 
Je kunt beter windowsxp installeren op een schone schijf, dus eerst windows verwijderen formateren en dan xp installeren .
 
Laatst bewerkt:
Als je nog kan opstarten met 98 is er ergens een tekst veld waarin je aan kan geven om de laats geinstalleerde update te verwijderen en terug te gaan naar het vorige besturings systeem (Het is voor mij wel heel lang geleden) Met deze opmerking dat als je ergens al een instelling hebt aangepast het vaak fout gaat IK zou dus belangrijke bestanden wel eerst veilig stellen
 
win98s/xp

Bandit en anderen bedankt voor de reacties.

Bandit, zie mijn vraag, het verwijdert XP en het vorige besturingssysteem! Vorige..... is mijn probleem, is dat van XP (lijkt mij niet het vorige) maar van win98.
Dat nu wil ik niet als dat zo is!
Ko
 
Vroeger met 95 en je deed upgrade naar 98 kon je net zoals ik hier boven schreef op dezelfde manier terug

Tussen haakjes je hebt nog een computer hang daar je HD aan om belangrijke data over te zetten dan weer terug kan je schoon beginnen
 
win98/XP

Bedankt voor de reacties van Bandit123 en Jean42, probleem echter nog niet opgelost.
Mijn titelbericht win98/XPa komt te vervallen en mijn vragen en Uw en mijn antwoorden gaan onder mijn titelbericht win98/XP verder.
Mijn antwoorden:
Pc opgestart met en zonder muisaansluiting, kom niet verder als het venster: Klik op Uw gebruikersnaam om te beginnen.........kan de cursor helaas niet bewegen.
PC opgestart met en zonder muisaansluiting, nu in de VEILIGE MODUS. Ook nu kom ik niet verder als bovengenoemd venster.

Ik kan dus verder NIETS doen, hardware profielen zoeken als gevraagd bijvoorbeeld.

PS. Ik ervaar nu ook, dit ter informatie, dat als ik de PC met het beeldscherm en pictogrammen even alleen laat,
wordt het scherm helemaal zwart en moet ik opnieuw opstarten. Misschien geeft dat een aanwijzing tot een oplossing.
Alle helpers weer bijvoorbaat dank,
Ko
 
win98/XP

Bandit, bedankt voor de snelle reactie!
Teksten gaan wel boven mijn pet maar zal ze vanavond mijn buurman laten lezen, die heeft wat meer PC kennis.
Mijn vraag blijft: hoe dan ook ik kan niets doen omdat de cursor niet te bewegen is, kan bijvoorbeeld niet c:/format u, doen als ik dat zou willen, ik kan niets typen.
Ko
 
Aan alle helpers die aan mijn probleem gewerkt hebben.

Mijn buurman heeft het opgelost. Ik heb hem gevraagd om mij in een paar woorden te zeggen hoe hij dit probleem heeft opgelost. Kon hij zo niet zeggen! Ik had jullie voor ervaring dit willen mededelen.
Hij had mijn PC mee naar huis genomen en een en ander gezocht en uitgeprobeerd en uiteindelijk met succes. Niets van mijn programma's is daarbij verloren gegaan!
I am very happy, you can understand!
Allen nogmaals dank voor jullie inspanning!
Ko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan