win98se & xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

commtels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
1
:D
Hallo, Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die mij in duidelijke taal kan
uitleggen hoe ik op mijn bestaande PC met XP windows98SE kan laten draaien.
Ik heb partition Magic 8.0.
Heb het laatst zelf geprobeert maar al mijn partities weg en dus al mijn backups
naar niemand land. Wie o wie kan mij helpen. Het moet echt duidelijk zijn want ik ben niet een pc expert maar gewoon een gebruiker die dolgraag win98SE er op wil hebben.
Ik wacht op uw antwoord. Anders wil ik wel met de PC naar u komen om het op te lossen.
:thumb: Mv gr Johan
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet gebruikelijk om bij iemand anders zijn/haar topic jou vraag te stellen.
 
je moet eerst win98 instaleren, en dan xp, dus je zal eerst xp moeten verwijderen....
 
Als je 98 NA XP wilt installeren, heb je een bootmanager nodig, die de XP partitie op hidden kan zetten voor win98, en dan kun je 98 op de huidige D: installeren, die dan als C: zal worden gezien, want 98 kan alleen op de C: geïnstalleerd worden, althans de opstartbestanden, ook zal die partitie in FAT32 geformateerd moeten zijn.

B.v. deze, of deze, maar er zijn er nog veeeeel meer.

Omgekeerd gaat handiger, eerst 98, en later XP, dan wordt 98 in de bootloader van XP opgenomen.
 
dan had ik niet helemaal gelijk, maar wat ik zei, werd hiero mij altijd verteld:D ik weer wat wijzer:D
 
@Jarrin
dan had ik niet helemaal gelijk
Ik vind anders van wel hoor Jarrin,altijd het oudste OS eerst installeren,dan maakt XP autom. een booloader aan en heb je geen 3rd party bootloader nodig.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan