winamp 5.1 kanaals geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
ik heb net een 5.1 kanaals set van logitech (x530) en nu schijnt het dat ik mijn muziek niet uit alle 4 de boxen kan horen.

weet iemand hoe dit wel kan bij winamp (maar als het ff kan ook bij al de andere aplicaties (bij spellen werkt het natuurlijk wel))

bij voorbaat dank

Je hoort bij games dus wel uit de 5 boxen geluid, en bij Winamp niet?
Je kan zoiets instellen in Configuratiescherm:

-Start
-Configuratiescherm
-Geluiden
-Gevanceerd

Meestal staat er ook nog een ander programma waarmee je het geluid kan regelen.
Moet je zelf even kijken. Als je een printscreen maakt kan ik ook wel even voor je kijken of het programma ook op jouw PC staat.

Over het algemeen is muziek in stereo opgenomen en wordt dus ook in stereo(als het goed is)weergegeven.
Stereo is dus alleen de twee frontspeakers.
Het gaat dus om de bron die jij weer wilt geven.

als de cd met 5.1 opgenomen is staat het er vaak wel op dat deze met DTS zijn opgenomen. als je films afdraait staat het er zeker op.

Maar als de CD met 5.1 is opgenomen, speelt deze dan ook 5.1 af in een CDspeler?
Ik denk van niet.
Overigens zijn er meerdere configuraies die gebruik maken van 5.1, niet alleen DTS.
SACD bijvoorbeeld. Maar die kunnen alleen in een daarvoor bedoelde CDspeler worden afgespeeld.

Ik had het hier over een cdplayer met surround (film).

Nieuw stijlvol Slim Home Cinema design
• Stereo: 2 x 60 W, 6 ohms, 1 kHz, bij 10% THD; Surround: 5 x 60 W, 6 ohm bij 1kHz, bij 0,8% THD
• Ingebouwde Dolby Digital (AC3) en DTS decoders
• DTS 96/24 weergave
• Dolby Pro Logic II
• All Channel stereo weergave (tuner en CD)
• ‘Hand-Clap’ Smart Surround Setup versie 2.0

ik weet wel als je films opneemt dan staat dat er vaak dts bij, je kan niet van stereo geen surround maken.

Hier een v.b. van DTS film.

Beeldformaat: 1.78:1 anamorf
Geluidssporen: DTS 5.1 - Engels
Dolby Digital 5.1 - Engels
Dolby Digital 2.0 - Engels

Ondertiteling: Nederlands
Engels
Duits
Frans
En vele andere
GEEN EXTRA'S
DIT IS ALLEEN HET COMPLETE CONCERT OP 1 DVD5

Humpe,
ik denk dat het hier om een cd-rom speler van een computer gaat. Niet een stand alone cd/dvd speler.;)

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik had al zo'n vermoeden dat het te maken had met hoe het opgenomen was, maar is het dan toch nog niet mogelijk om het geluid uit al de boxen te laten komen ook al is de muziek dan niet afgestemd voor surround sound?

Je kunt het hoogstens uit vier boxen krijgen. De Center speaker doet dan niet mee.

Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten > Tabblad Volume > De onderste geavanceerd > Tabblad Luidsprekers. Hier met de instelling spelen.

daar was ik al geweest. stond automatisch al op "5.1 surround sound luidsprekers" maar evengoed komt het geluid nog steeds uit maar 2 luidsprekers

Omdat de 5.1 setting een 5.1 bron nodig heeft.
Wat Crash bedoelt is een "dubbel" stereo setting, die werkt met een stereo(2.1 of 2.0) bron.

Geplaatst door skillet
daar was ik al geweest. stond automatisch al op "5.1 surround sound luidsprekers" maar evengoed komt het geluid nog steeds uit maar 2 luidsprekers
Bij mij staat ie ook hierop, maar krijg wel uit vier speakers geluid met MP3 afspelen. Ook met gewoon Audio cd afspelen.:confused:
Ik heb wel bij de instellingen van de geluidskaart zelf, het op 5.1 gezet.

je had gelijk, het is me gelukt met de instellingen van de geluidskaart zelf :)

bedankt allemaal voor de moeite:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan