Winamp speelt geen muziek op nieuwe Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik heb op een nieuwe Windows winamp geïnstalleerd, maar er is iets raar met de mp3's die ik wil afspelen.Die staan op een externe schijf en doen het met die schijf aan de pc perfect.
De mp3's worden ook herkent als mp3.
Met de schijf aan de laptop hebben deze mp3's volgende extentie :URL:Winamp Command Handler (.mp3) Bij het dubbelklikken op de mp3 gebeurt er niets, maar wanneer ik rechts klik en kies openen met Windows media player spelen ze wel af
Wat gaat er verkeerd en hoe kan ik dit oplossen?

Kijk in je Instellingen - Standaard Apps - of Winamp wel als muziekspeler staat...
Indien ja, maar toch nog niet bij MP3 bestanden even verder kijken onder 'standaardapps per bestandstype'... daar scrollen tot aan MP3 en checken ...

2020-06-12 21_41_44-Window.jpg

Ik heb er dus een andere... dat is mijn keuze die ik gemaakt heb hé ...

Alles staat juist alleen is die naam voor winamp net zoals de extentie van de mp3's zelf.Zie foto Heb winamp al 2x opnieuw terug geïnstalleerd maar blijft hetzelfde.Heb winamp nu al ontelbare keren op verschillende systemen gezet en nog nooit enig probleem gehad.
Aantekening 2020-06-12 234055.jpg Aantekening 2020-06-12 2346372.jpg

Wedervraag.
Winamp geinstalleerd met de externe hd gekoppeld aan de laptop?
Welke versie van winamp?
Schakel winamp agent uit bij de opties.

Vind het overigens ook een vreemd fenomeen, aangezien dit slechts op 1 apparaat voor komt.
Zelf heb ik er ook geen last van.
Ga eens naar de preferences in winamp zelf, vink alles aan naar winamp.
Reboot de laptop en kijk wat er dan gebeurd.
In orde? Vink in winamp dan weer uit wat niet aan winamp gekoppeld dient te worden.
Doe dit niet in windows in dit geval zoals in het eerdere bericht is geopteerd.
Winamp moet namelijk die settings van windows zelf eerst overrulen.

Laatst bewerkt:
ik had tot nu toe steeds geïnstalleerd met de externe hd gekoppeld aan de laptop omdat de set up van winamp daar ook op staat.Heb dan de set up op het bureaublad gekopieerd en opnieuw geïnstalleerd. Winamp-5.666-MULTI
Laptop na installatie herstart en geen verschil .Nochtans worden de mp3 files door Windows herkent al winamp file gezien ze het winamp icoon krijgen.Ik had bij de installatie ook aangevinkt om winamp in de contextmenu van de rechtermuisknop toe te voegen, maar dat gebeurt niet.Zie printscreen van het volledige scherm waar te zien is dat de instellingen in winamp goed staan en nog altijd de vreemde extensie bij de mp3's.
Naamloos.png
Toevoeging 14.30u
Heb met systeemherstel de laptop teruggedraaid naar fabrieksinstellingen en dan winamp geïnstalleerd,na enkele pogingen om winamp als standaard player te zetten lukt het wel.Er moet dus iets beschadigd zijn in de vorige installatie.
Heb ook nog een back up van de originele installatie, ga die eens terugzetten en kijken of het daar in lukt, zo ja dan vertrek ik terug van die installatie, zo neen dan is er reeds voor ik die had geknoeid in Windows.
Toevoeging 16.30u
Het is opgelost,ik had met de 10AppsManager ook Groove verwijderd en zonder Groove dus ook geen winamp.Door het terugzetten van back ups en vergelijken kwam ik daar achter. Heb op de complete laatste installatie Groove terug uit de store gedownload,die eerst iets laten afspelen en vervolgens winamp terug als standaardplayer gezet.
Het is de eerste keer dat ik dit probleem voorheb door Groove te verwijderen.Misschien omdat het de eerste keer is dat ik dat op een Windows pro versie doe.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan