WinAVI ("RealMedia Codec")!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
629
Beste Collega's

Heb een heel klein probleempje met WinAVI Video Converter v6.3, althans ik hoop dat het een klein
probleempje is, het irriteert me gewoon, raar maar het is waar,,,, (Hier komt de uitleg).

Ik ben al bijna 2 dagen lang bezig om te kijken als ik het kan oplossen, maar tevergeefs het lukt me niet.
2 a 3 dagen terug had ik een nieuwe programma uitgetest, genaamd (Canopus) ProCoder 2.0 ,
een video-converter, ik test graag namelijk alles wat met brand/convert software te maken heeft.
Was ontevreden over ProCoder 2.0, dus gelijk even verwijderen, later op die dag, wilde ik namelijk mijn
eigen film van DivX formaat naar MPEG2 Converteren, uiteraard met WinAVI 6.3, lekker snel en lekker makkelijk,
tot mijn grote verbazing kreeg ik namelijk een taakvenster geopend bij WinAVI met de melding, >>zie bijlage>>

juist, het programma heeft gedetecteerd dat op uw systeem de volgende codec ontbreken, of ze zijn niet
juist geinstalleerd, dus ik natuurlijk flippen had er nooit last van, WinAVI deed het altijd perfect en nooit een
melding gezien, dus ik koos voor de optie sluiten natuurlijk, en toen kwam ik gewoon fijn in de menu van
WinAVI, waarna ik gewoon m'n film kon omzetten naar een MPEG2.
Maar ja toch elke keer als ik WinAVI v6.3 opstart krijg ik altijd dezelfde melding weer voordat ie naar de
WinAVI Menu gaat. In andere woorden ik vind het echt echt, irritant, sorry het irriteert me gewoon.
Dus ik op onderzoek uit waar kan het aan liggen, aan de RealMedia Codec niet/volgens WinAVI wel zoals jullie in de bijlage kunnen zien,
want ik heb wel de nieuwste RealONE Real Player v10.5 en heb het nog gisteren geUpdate.
dus ik dacht gelijk aan de softwareprog Canopus ProCoder 2.0, heeft misschien toevallig iets verwijderd wat niet
de bedoeling was, nou gelukkig heb ik een Backup van m'n Register, dus dat was m'n eerste optie, netjes teruggezet,
en helaas zonder succes, de melding blijft terugkomen bij WinAVI, dus ik ga specifiek op zoek naar de RealMedia Codec,
ik vond heel wat Codec Packs met RealMedia Splitter erin en RealMedia Codecs, het eerste wat ik deed was m'n RealONE Real Player opnieuw installeren,
ik dacht het kon misschien wel zo zijn dat ProCoder 2.0 een aantal codecs had verwijderd wat niet de bedoeling was, nou Real Player opnieuw
geinstalleerd en zonder succes weer dezelfde melding bij WinAVI, de 2e alternatief was Real Alternative v1.37 een vervanger voor Real Player,
de melding zou dan niet meer terugkomen, maar helaas weer zonder succes, melding kwam weer terug, nou dan even naar de Codec Packs kijken,
wat die te bieden hadden, K-Lite Codec Pack en K-Lite Mega Codec Pack, weer zonder succes, dan XP Codec Pack, helaas weer die melding,
en als laatst nog de Storm Codec Pack zou ook de RealMedia Codecs/ RealMedia Splitter leveren, maar helaas weer zonder succes, de melding kwam gewoon weer terug.
dan nog een bezoekje gebracht aan WinAVI Website, heb hier naar gekeken misschien hadden hun wel een bepaalde codec die ik nodig had, om die melding niet meer te weergeven.
http://www.winavi.com/en/download/package.htm
Helaas zonder succes, de Melding blijft leuk en aardig weer terugkomen,
Beste Collega's misschien lijkt het wel niets, maar ik wordt er gek van, het irriteert me gewoon, RealMedia en de Codecs heb ik gewoon 100%
in m'n PC zitten, maar waarom geeft WinAVI die Melding aan, zwaar irritant, heb echt alles geprobeerd.
ooh ja en als laatst heb ik nog Canopus ProCoder 2.0 weer geinstalleerd om te kijken als die melding bij WinAVI niet meer terugkwam, maar helaas..............
en natuurlijk heb ik WinAVI v6.3 opnieuw geinstalleerd maar helaas....

zie ik iets over de hoofd of wat doe ik verkeerd.
Gaarne wacht ik op jullie Hulp en of de Verlossende antwoord,

in iedergeval alvast bedankt voor jullie moeite en hulp.
 

Bijlagen

  • winavi (realmedia codec).jpg
    winavi (realmedia codec).jpg
    33,5 KB · Weergaven: 429
pffffft wat een lang verhaal.... :)

Toen ik het gelezen had schoot me te binnen dat bij het verwijderen van software er soms wel eens iets in het register blijft staan.
Met partitionmagic heb ik het nl. wel eens gehad dat die vewijderd was maar toen ik een nieuwe wilde installeren kwam telkens een melding dat er al een versie was.

regcleaner
kan je daar misschien bij helpen.
Als je dit programma gedraaid hebt en dan een nieuw proggie installeerd dan zie je gelijk welke sleutels in het register nieuw zijn en ook naar welk proggie ze verwijzen.

Ik weet niet of dit het gaat doen, maar het is hetproberen ward.

grt.

martin
 
Laatst bewerkt:
Beste martin van de mortel,

Bedankt voor je reactie,

Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb het zo gedaan, anders zou ik antwoorden krijgen wat ik al geprobeerd en of gedaan had, dus bij deze, maar je hebt gelijk inderdaad te lang,

en bedankt voor regcleaner, maar ik was al zelf in m'n register gaan kijken hoe of de wat, en oude waarde/sleutels verwijderd, maar ook helaas zonder succes,,,,
 
Misschien zie ik wel een heleboel over het hoofd in je verhaal, maar als je op google "all codecs" zoekt krijg je sites waar je inderdaad alle mogelijke codecs kunt downloaden (in één pack).
 
Beste André Klaver,

ook jij bedankt voor je reactie maar helaas.....
je ziet inderdaad wel een heleboel over het hoofd,
maar in iedergeval bedankt, heb bijna alle codecs
uitgeprobeerd althans wat kwa RealMedia / RealSplitter in voor kwam maar zonder succes....

Ik denk zelf dat het een Bug Foutjes van WinAVI is,
en als ze met een nieuwere/update versie komen,

hoop ik dat, dat opgelost wordt....
 
Tja, ik dacht al dat je zoiets al lang geprobeerd had. :(
Maar in ieder geval succes er mee! :thumb:
 
Zelf heb ik ook een tijd het probleem gehad van de RealPlayer codec. Allereerst heb ik puur geprobeerd los de codec te installeren........zonder resultaat.

Toen allerlei pakketten codecs, vaak ook voor quicktime en weet ik wat voor andere players allemaal. Ik heb altijd het idee dat al die codecpakketten meer kwaad dan goed doen, dus die mijd ik liever.

Ook dit weer zonder resultaat. Als laatste optie heb ik gewoon de gratis volledige RealPlayer gedownload en geinstalleerd. Pc maar even voor de zekerheid opnieuw opgestart en Winavi gaf geen melding meer dat de codec niet aanwezig was. Gelukkig maar, mijn probleempje was daarmee opgelost.

Ook succes verder.....
 
Beste Helpmij Collega's

Zeer Zeer Goeie Nieuws, de venster RealMedia Codec is verdwenen,,,,

Moest namelijk i.v.m m'n werk een Filmpje bewerken die ik gemaakt heb met m'n Sony HandyCam (MiniDV),,,,

daarna het leuke en strakke programmaPinnacle Studio Plus 9 geinstalleerd, en daar komen heel wat codecs erbij kijken, dus ook de vernieuwde en benodigde RealMedia Codecs/Splitters.

Toevallig moest ik even een XviD-AVI Bestand omzetten naar een MPEG2 Bestand, dus even snel WinAVI gebruiken, en wat denk je ja hoor venster verdwenen.

Maar ja binnenkort brengt ZJMedia>>>>WinAVI 7 uit.

Lees even de Specificaties >>>>

What's new in WinAVI Video Converter 7.0?

1. Supports MP2 audio in DVD's.
2. New AVI encoder. It supports MP3/MS-ADPCM and other audio codecs. It also supports DivX5.2/Cinepak and other video codecs.
3. New RMVB encoder. It supports converting any format media file to the new RealVideo10 and RMVB format.
4. New method of picture resizing. The video quality is much better.
5. Supports converting any format to MPEG/WMV/AVI/RMVB with any video frame rate. Now you can adjust the video frame rate as you desire.
6. New flash converter. Now it supports converting any flash with sound to any other format. You only need to convert once. This flash converter is the first of it's kind.
7. New video converter component. You will never have a problem with codec while you are converting again.
8. It supports adjusting the width of the video in the output media file.
9. New encoder application frame. Now WinAVI Video Converter will be more stable.
10. All of the known bugs in the previous version have been fixed.

en hier komt de oplossing waar WinAVI 6.3 problemen mee had,,,,
7. New video converter component. You will never have a problem with codec while you are converting again.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en moeite,,,,
ik hoop dat andere hieraan wat hebben,,,,

veel succes,,,, :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan