Wind.wachtwoord kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sony

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Hallo,ik heb hier een Acer Aspire 5103 WLMI laptop staan waar een Wind.Vista Home opstaat,nu door omstandigheden weet ik mijn Wind.wachtwoord niet meer,en kan Wind.Vista niet meer doorstarten.Ik ben dan op zoek gegaan naar een opstartprogramma die dat verloren wacht kan opsporen,MAAR deze laptop start niet op vanop een dvd-station,omdat standaard deze laptop opstart op zijn harde schijf.Nu dan zou je normaal in de bios die opstart volgorde kunnen wijzigen,maar die bios in fabrieksmatig beveiligd met een wachtwoord.IK heb dan eens gebeld met Acer,maar die geven mij dat bios-wachtwoord niet.
IK kan wel die bios resetten door het batterijtje eruit te halen,maar dit is het laatste,daarom weet er iemand hou ik in die Acer bios geraak ????of is er een andere manier om dat Wind.Vista wachtwoord te vinden of te wissen zodat deze laptop toch doorstart ????
Met dank.
MVG

Krijg je geen boot-opties als je tijdens opstarten met rustige regelmaat op F2, F8 of F12 drukt?

Ik heb een hele lijst met standaard fabrieks wachtwoorden. Maar zoals je al verwacht, staat heel Acer er niet bij.:confused:

gebruik je serienummer eens om in de bios te komen....

Je moet bij de opstart op F2 drukken,en dan kan maar enkele caracters invoeren,maar dewelke weet ik niet.EN na drie pogingen blokkeerd deze invoer met een melding dat je te veel keren een verkeerde poging gedaan heb,en dan moet je hem terug opstarten.
MVG

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de omstandigheden zijn waarom je EN je bios wachtwoord EN je Windows wachtwoord niet meer weet opeens....

De rede waarom ik niet meer in mijn Wind.Vista geraak,is dat ik men wachtwoord gewijzigd had,en ik dit niet genotteerd had.
En de rede waarom ik niet in die bios geraak is dat Acer standaard hun bios beveiligd met een wachtwoord.
MVG

De rede waarom ik niet meer in mijn Wind.Vista geraak,is dat ik men wachtwoord gewijzigd had,en ik dit niet genotteerd had.
En de rede waarom ik niet in die bios geraak is dat Acer standaard hun bios beveiligd met een wachtwoord.
MVG

Nou,

Ik heb hier al heel wat Acer laptops gehad ter reparatie en er zelf ook 2, maar daar staat standaard echt geen bios wachtwoord op hoor...

Wat is het merk en type van je BIOS ?
Wellicht werk het backdoor password voor je.
(heb ik een lijst van.....)

en nu het type nog .....

Ergens tijdens het opstarten zie je vaak het type nummer.

Maar je kunt de volgende fabrieks passwords (backdoor) uitproberen.
Als je eenmaal ingelogd bent, is het verstandig het password blanco te laten of een eigen password erin te zetten.

Let op hoofdletters. Password exact overnemen.

Multi
Administrator
admin
Admin

Zal iets voor de volgende dagen zijn,toch bedankt.
MVG,

Heb ondertussen het bios paswoord gewist en de boot volgorde aangepast,nu ik had een paswoord zoek programma dat op andere pc's probléémloos windows paswoorden zoekt,maar bij deze Acer laptop vindt hij dit niet.
Zit er niets anders op dan deze Wind.te formatteren,en een nieuwe Vista hierop te zetten.

MVG

Je zou kunnen proberen met Winbuilder een VistaPE Live CD te maken.

Dan kun je in een Windows omgeving de schijf benaderen en wellicht ook het password "unlocken" ;)

http://winbuilder.net/

Begin met Winbuilder 078,wil dat niet lukken dan 078 SP1 of SP2.

Greetz

Ik heb dit al geprobeerd en dan vindt hij die C-partitie niet,en zo ook die Wind.Vista niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan