Windoes XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo.

Mijn PC start niet op. Eerst voordat dit probleem er was, telkens als ik de pc opstartte viel hij uit, maar na een paar keer opstarten deed hij het weer.

Nu als ik de pc opstart, voordat hij bij het wachtwoord invoeren schermpje komt, dus bij de bewegende windows balk, zie ik kort een blauw schermpje en dan start hij weer opnieuw op. Dit proces blijft zich herhalen, totdat Rotterdam in een stroomstoring zit, dus zolang de pc niet uit wordt gezet.:o

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt,

Ahmed

Je kunt een image bestand downloaden en deze op een cdrom branden daarmee start je op en start memtest.
Dit programma werkt perfect en 100% betrouwbaar.

Je zou nog eerst even de geheugens er uit kunnen wippen en de contacten reinigen met een schoondoekje kan zijn dat ze slecht contact maken.

Ja zeker weg brengen voor reparatie naar en pc monteur.

Hallo.

Mijn PC start niet op. Eerst voordat dit probleem er was, telkens als ik de pc opstartte viel hij uit, maar na een paar keer opstarten deed hij het weer.

Nu als ik de pc opstart, voordat hij bij het wachtwoord invoeren schermpje komt, dus bij de bewegende windows balk, zie ik kort een blauw schermpje en dan start hij weer opnieuw op. Dit proces blijft zich herhalen, totdat Rotterdam in een stroomstoring zit, dus zolang de pc niet uit wordt gezet.:o

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt,

Ahmed

Als je een blauw scherm krijgt staat er een foutcode in kun je die nog ontcijferen?

Nee gaat in ongeveer één vijfde van een seconde dat kan ik niet zien.

Blauw scherm kan een hardware probleem zijn vaak geheugen probleem zou ze toch even testen heb je zekerheid.

Kan je me precies hoe ik dit moet doen?

Kan je me ook precies uitleggen hoe ik dat van memtest moet doen?

Ik heb inmiddels wat gegoogled en ben er achter gekomen dat mijn pc te maken heeft met een fout genaamd: unmountable_boot_volume

Ik heb de stappen met chkdsk /p en chkdsk /r uitgevoerd, maar geen van beiden had succes.

Wie kan mij verder begeleiden?

Ahmed:)

Lijkt mij dat je harddisk gecrast is je kunt nog even een programma op de site van je harddisk fabrikant downloaden en hierme je disk proberen te scannen op fouten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan