Windos defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
428
Hallo Allemaal,

Ik heb een korte vraag over windows defender is dat een viruscaner en zou ik dan geen andere viruscanner nodig hebben op mijn pc.
Hij scant ook de e-mails toch weet alleen niet of dan een bericht bij de e-mails staat dat hj gescnat bij verzonden en ontvangen e-mails.

Groetjes Rene
 
windows defender is een extra programma van windows dat controleert of dat het besturingssysteem goed uitgevoerd wordt en controleert licht op spyware/malware.

Een eigen losse virusscanner is nog steeds vereist!
 
@k1pje: het is niet vereist (wel ten zeerste aan te raden dat ben ik wel met je eens.)

@Rene1979: als je geen zin hebt om te betalen dit proberen
 
Dat virusprogramma van microsoft Mse ben ik niet te vreden om een simpel reden dat er geen email functie ik snap microsft ook niet ze maken een viruscanner zonder email fucntie dat is dom aangezien iedereen veel mailt en ook veilig wilt mailen en report bij het in -/ uigaande mail erbij wilt hebben.
 
Rene, zoek even in de instellingen, met MSE kan je ook je email laten scannen ;)

Anders zijn er nog meer gratis programma's zoals bijvoorbeeld AVG
 
ik heb dat hele programma door gespit en geen functie voor email staat ook nergens beschreven op google het enigste wat je kan doen is wekelijks de bijlages scannen.
Gratis viruscanner daar kloot ik al jaren mee of ik moet ze registreren of je krijg melding dat hij verlopen is en dat soort omdaar vanaf te komen denk ik dat maar eentje koop die heb dan voor altijd als ik hem jaarlijks betaal
 
Da's het beste.
Als je een beetje zoekt op internet kun je al antivirus programma's vinden voor € 10 ,- per jaar
 
Het staat niet apart in de instellingen maar MSE controleert gewoon je e mail hoor !!

En neem niet het enige is wekelijks je bestanden scannen want als je goed kijkt zie je gewoon de real time scanner staan die alles wat inkomt scant dus ook je mail !!


Bewijs zal je wel willen hebben neem ik aan !!

http://www.microsoft.com/business/nl-nl/Content/Paginas/article.aspx?cbcid=36


Lees maar eens goed door want wat je allemaal opsomt hier raakt kant nog wal, MSE is een volledige AV die overigens zeer sterk uit de diverse tests komt !!
 
Laatst bewerkt:
nog nooit tegen gekomen ik heb in die mse wel gevonden de optie gevonden voor alle gedownloaden bestanden scannen bedoelen ze hiermee de email bijlags mee ?
en ste dat er virus of dreiging word gevonden zorgt mse dan ervoor dat ik het bestand dan niet kan openen ?
 
Ok bedankt ik heb forums gelezen dat het niet met outlook 2010 kan en niet met outlook expres 6 je zou dan iets van die optie moeten hebben IOAttachment API geen idee wat dit betekend
 
nog nooit tegen gekomen ik heb in die mse wel gevonden de optie gevonden voor alle gedownloaden bestanden scannen bedoelen ze hiermee de email bijlags mee ?
en ste dat er virus of dreiging word gevonden zorgt mse dan ervoor dat ik het bestand dan niet kan openen ?

Mijn bericht aangepast, lees maar even door !!

En ja, alles wat gedownload wordt ( dus wordt binnen gehaald ) wordt gescand dus ook je mail inderdaad !! Ik vertrouw al sinds het uitkomen van MSE op dit programma !!
 
Dat is een mooi en duidelijke begrijpend artikel en inderdaad alles wat je opend scant hij dus wel ook de email.
Had al eens vraag hier gesteld over de email scanning en toen kreeg ik antwoord hij scant geen email dat is dus wel.
Ik heb dat prgramma zelf al enkele maanden op mijn laptop en het werkt super nooit problemen gehad maargoed ik gebruik geen mail programma op mijn laptop mailen doen vanaf de desktop pc dan zet ik daar fijn MSE op kan ik met een gerust hadr gewoon blijven en het fijne MSN vind ik trouwens dat je het niet merkt dat hij actief is zoals andere virscanners.
Bedankt voor de antwoorde en het artikel die heb ik opgeslagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan