Window 7 ,oude er af nieuwe er op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
dag helpers
I heb mij een paar jaar geleden laten voor de gek houden met de installatie van W7.De man heeft hier ( in Ommoord Rotterdam) een PC etc zaak.Nu blijkt dat hij een Kopie heeft geinstalleerd en geen originele.
Ik had al eerder bij uploaden een vermoeden omdat windows mij waarschuwde voor een niet origineel exemplaar software.Maar het werkte naar mijn zin dus niet moeilijk doen.Nu bij het aanbieden van het service pakket kan er niet worden geupload.Ik heb eens gekeken wat het kost ca € 90 en dat moet dan maar.
Nu even een paar vragen;moet ik eerst de oude verwijderen of gaat met het opladen van de nieuwe alle software van de oude er af.Waar vind ik de juiste installate procedure en kan ik er als nitwit zelf aan beginnen?
groet Sytske

Je moet idd eerst de oude Windows verwijderen. Dat kan door het formatteren van de schijf met GParted
Kijk hier verder voor meer informatie over het installeren.

Een derde punt is het installeren van de stuurprogramma's. Deze kun je het best downloaden van je computerfabrikant.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

@dorado: Vlgs. mij is het genoeg om gewoon de juiste nieuwe productcode in te vullen, toch?
Start -> [in Programma's en bestanden zoeken]: Systeem en beveiliging -> klik op Systeem -> Kies onderaan de pagina voor Productcode wijzigen

Tijs.

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met uploaden. Wat wil je uploaden ?

Het installeren van Windows 7 is echt een fluitje van een cent.
Dvd erin en daarvan opstarten. Op een gegeven moment vraagt hij naar je licentie die je dus hebt.
Na installatie zul je zien dat de meest gangbare stuurprogamma's aanwezig zijn.
Wat er ontbreekt kun je ophalen bij de fabrikant van je pc/laptop:)

Let op mijn handtekening !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan