window 8 installeren op huidige pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
Ik heb 2 computers waarop ik Windows 8 wil installeren.

Code:
Computer 1: 
Bios: phoenix-award BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon ™ 64 x 2
                    Dual core processor 4200+
                     MMX, 3D NOW (2 cpu’s)
CPU architectuur: x64
OS architectuur: x 86
CPU cores: 2 
CPU type: AMD Athlon™ 64 x2 Dual-Core Processor 4200+
CPU fabrikant: Authentic AMD 
Geheugen: 1024 MB RAM
Intern geheugen (RAM): 1 GB
Virtueel geheugen: 2 GB
Geheugen: 1022 MB RAM
Direct x – versie: Direct 9.0c (4.09.0000.0904)
Beeldscherm: 800 x 600 (32 bit) (1 Hz)
Stuurprogramma: vga.dll 
                                 Versie: 5.01. 2600.0000 (Nederl.)
Mini VDDD: VGA. Sys.
VDDD: n.v.t.
DDI: versie onbekend.


Computer 2:
Bios: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel ® Pentium ® 4 CPU 1.80 GHz
CPU architectuur: x64
OS architectuur: x 86
CPU cores: 2 
CPU type: AMD Athlon™ 7750 Dual-Core Processor 
CPU fabrikant: Authentic AMD 
Geheugen: 1024 MB RAM
Intern geheugen (RAM): 2 GB
Vitrueel geheugen: 3 GB
Direct x – versie: Direct 9.0c (4.09.0000.0904)
DX setup parameters: not found
Beeldscherm: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz), 
                          Max. 1600,1200
Stuurprogramma: ?
                              
Mini VDDD: ATI2mtaa.sys
VDDD: n.v.t.
Kan dit? Het is me bekend dat het werkgeheugen van de eerste computer te weinig is. Dit is, voor zover ik weet, makkelijk uit te breiden.

Alvast reuze bedankt voor de genomen moeite.

Jan45678
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kom je aan deze gegevens?

Computer 2:
Bios: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel ® Pentium ® 4 CPU 1.80 GHz
CPU architectuur: x64
OS architectuur: x 86
CPU cores: 2
CPU type: AMD Athlon™ 7750 Dual-Core Processor
CPU fabrikant: Authentic AMD

Hm, een intel door AMD geproduceerd? Dan moet die processor wel goed zijn.:confused:

Ik verwacht wel dat het kan, die eerst heb ik dan op 5200+
En dat loopt.

Alleen het geheugen zou de bottleneck kunnen zijn bij jou configuratie.
In de richting van 4Gb zou je het geheugen wel moeten opwaarderen.

Verder als je eerst een backup maakt, kan niets mis gaan.
Is Win8.1 niet naar wens kun je alles nog terug zetten.

Succes ermee
 
Bedankt voor je antwoord.

Intel en AMD zijn er inderdaad 2. Maar zo heb ik het in de papieren staan. Ik moet en zal het nog checken. Eén van die 2 dus.

Ik kan het natuurlijk proberen, maar als het niet werkt ben ik mijn centjes kwijt en heb ik misschien de computer in de soep liggen. Zo’n licht met deze spullen ben ik niet. Terugzetten? XP loopt op z'n laatste benen. Een back-up heb ik nog nooit gemaakt......

Ik heb zelf uiteraard gezocht of het kon, maar ik liep vooral tegen “WDDM stuurprogramma’s “aan. Ik kan linksom of rechtsom maar niet bepalen of dit werkt en hoe ik het doen moet.

In de systeemeisen staat 2 GB werkgeheugen voor een 64 bit. Is dat niet voldoende of loopt dat niet vlot genoeg? Heb jij het voor beide p.c.’s over 4 Gb geheugen? Moet ik p.c. 2 dus ook uitbreiden?

En welke Windows 8.1 versie is het beste? De gewone of de professional?
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn beide duidelijk XP-machines.
Windows 8 zou ik so-wie-so niet doen, maar Windows 7 en dan de lichtste 32bit uitvoering. Zeker geen Professional, laat staan Ultimate edition.
Minimaal 2GB aan geheugen is nodig, maar beter is 4GB
En dan nog steeds allerlei functies uitzetten (zie hier: http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf) anders zal de PC niet vooruit te branden zijn.

Maar begin eerst eens met dit http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor
 
Bedankt voor je reactie.

Windows 7 lijkt beter te passen. Dit wil ik op de 2de computer zetten. Inmiddels heb ik het aangesloten en het is een AMD processor met 2048 MB RAM.

De eerste computer laat ik vooralsnog even staan.

Welke Windows 7 32 bit versie heb ik nodig (linkje?)? Bij Microsoft kan ik het niet vinden. Zij lijken alleen Windows 8 te verkopen.

Klopt het dat MS tot 2020 ondersteuning biedt aan Windows 7?

De bedoeling is dat XP geheel eraf gaat. Te vervuild. Maar o.a. Office wil ik behouden omdat dit compatibel is en ik dan geen nieuw pakket hoef te kopen.

Is er voor dit zenuwslopende klusje ook een handleiding in Jip en Janneke taal?

Groetjes,
Jan
 
Ik zou Win 7 home premium 32bit doen. Hier zijn een paar verkooppunten: http://tweakers.net/pricewatch/279482/microsoft-windows-7-home-premium-sp1-(nl-oem-32-bit).html

Voor de installatie handleiding zou je hier kunnen kijken: http://www.computergoeroe.nl/how-to/windows-7-installeren/
Altijd een schone installatie doen, dus de HD waar nu XP op staat schoonvegen/formateren. natuurlijk wel eerst even de gegevens die je wilt behouden naar een externe HD zetten.

Het officepakket (ook de oudere) werkt goed onder Win7 maar dan moet je natuurlijk wel een installatie cd voor hebben.
Als je dat niet hebt, dan werkt Open Office net zo goed en is gratis: https://www.openoffice.org/nl/

Succes!
 
Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen installatie cd van Office. De computer heb ik zonder toebehoren van iemand overgenomen.

Kan Office dat erop staat niet veilig gesteld worden en dus behouden blijven voor onder Windows 7?

Groeten,
Jan
 
Nee, dat kan niet.
Maar Open Office werkt perfect hoor.
 
Bedankt voor je antwoord,

Kan ik in Open Office alle Word- en Excel bestanden die ik de afgelopen jaren heb aangemaakt onder Office 2000 en Office 2003 openen, lezen en bewerken? En ook opgeslagen PDF’s? Dan ben ik gerust.

Vooralsnog dan. Eerst aan Windows 7 zien te komen, vervolgens veel gaan snuffelen en lezen over de installatie in de hoop dat ik van mijn knikkende knieën afkom. Als ik voldoende vertrouwen heb, begin ik aan deze zenuwslopende klus. Ik verwacht dat jullie nog wel van mij horen.

Groeten,
Jan
 
Met Open Office kan je alle Word- en excel bestanden openen, lezen en bewerken.
Na de installatie van Open Office kan er ingesteld worden hoe bestanden standaard opgeslagen moeten worden.
Kies dan voor de Microsoft Office opties. Niet dat dat beter is dan de open standaarden die Open Office standaard gebruikt, maar de rest van de werled gebrukt nu eenmaal de MS Office standaard :-(

Voor PDF-documenten is er Adobe Reader en Foxit.
Ik zou altijd Foxit gebruiken. Gratis en sneller dan Adobe en zonder hinderlijke reclames: http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
 
Dat is een hele geruststelling.

Ik ga inlezen, kopen en installeren.

Héél erg bedankt voor je hulp. Je bent fantastisch.:love:

Groeten,
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan