window.print

Status
Niet open voor verdere reacties.

octron

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
ik heb een vraagje ik wil een pagina afdrukken nu moet hij als hij is afgedrukt true terug geven maar ik heb geen idee hoe dat kan.

[JS]
<script type="text/javascript">
window.print();
if (window.print == true){
window.location="www.test.nl";
}
</script>
[/JS]
dus zo iets.

wie weet de oplossing :D

mvg, Michel

Helaas, helaas. Zo werkt het niet:
1. window.print() geeft geen waarde terug (zie het als een void-methode).
2. een functie-reference (zonder () erachter zegmaar) returnt true als het bestaat, niet als het werkt.​
ALS het al zou werken, zou het zoiets moeten zijn:[JS]if(window.print() === true)
{
//print succesvol
}[/JS]MAAR helaas werkt dit niet. Je kan dus niet controleren of het wel of niet succesvol is. Wat wel kan, is detecteren of de browser wel een print kan doen:[JS]if(window.print)
{
//KAN geprint worden:
window.print();
}[/JS]:thumb:

ik heb dit

[JS]
<script type="text/javascript">
window.print();

window.location="www.test.nl";

</script>
[/JS]
in FF en chrome werkt dit perfect.
alleen in IE doet hij eerst window.location="www.test.nl"; en print hij niet af.
als ik alleen window.print() neer zet werkt hij wel maar doet hij window.location="www.test.nl"; niet meer
weet mischien iemand een oplossing?

mvg, Michel

Laatst bewerkt:
hmm, ik denk dat IE wel de print aanroept, maar direct daarna naar de andere pagina gaat. Daarom 'vergeet' ie de print (omdat hij niet meer op de te-printen-pagina zit).

Mischien is een timeout een oplossing, maar ik weet het niet zeker.[JS]window.print();

setTimeout(function()
{
window.location = "http://www.example.org";
}, 1000);[/JS]je zult even met de timeout moeten spelen (nu staat er 1000, dat is 1 seconde).

en bij jullie wel

Leuk dat printen bij jullie wel werkt :)

Bij mij lukt het niet is alleen met verschillende frames maar dat is een ander kopje hier op het forum.

Wel leuk dat jullie elkaar oz goed helpen

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan