Window referentie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aroff
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedemiddag,

Wij hebben thuis een router en twee pc's.

Nu wil ik heel graag een access database delen. Maa ik kom niet langs die referentie vraag van windows
Moet je allebei in een particulier of openbaar netwerk werken?

Dank jullie wel

Met een openbaar netwerk wordt bedoeld dat er ook vreemden toegang hebben tot het netwerk. Bijvoorbeeld zoals in een hotel met (gratis) internet. Als je netwerk thuis op orde is met beveiliging, zodat niet iedereen er zomaar op kan, is je netwerk particulier. Het heeft met de beveiliging of versleuteling te maken. Openbaar netwerk selecteren is veiliger, maar mogelijk zitten daar ook beperkingen aan.

Gebruik je wel een gedeelde map?

Ja, die heb ik. Het is inmiddels gelukt. Ik heb de gedeelde database op een share van de andere pc gezet. werkt goed.

Toch nog wel een vraagje. Kan ik nu een kopie van die database ook op mijn pc zetten zodat ik verder kan werken als de andere pc er niet is?
En kan ik dan synchroniseren als die pc weer aanwezig is?

Vroeger wel, toen kon je met replica’s werken. Is al een tijdje niet meer mogelijk dus. Overigens zou je kunnen nadenken over een Nas. Dat gebruik ik thuis, en werkt perfect. Ben je van een hoop gedoe (twee pc’s aanzetten) af. Om over de andere voordelen maar te zwijgen :).

Daar heb ik ook aan zitten denken. aan welke specs moet ik dan aan denken? 2 laptops en een printer

Specs? Doen niet ter zake, een NAS heeft zijn eigen specs :). Hooguit over wat je dan ongeveer wilt. Ik ben zelf begonnen met een twee bay NAS van Synology, maar ben vorig jaar overgestapt naar een 4 bays. Meer schijven, meer opslag. Wij zetten al onze foto’s er op, en dat loopt hard op met RAW images. Keuzes genoeg. En de prijzen zijn uiteraard ook héél flexibel :).

Heb je toevallig geen USB-aansluiting op je modem? Vaak is die aanwezig en kan je simpel een NAS maken door daar een USB-stick of Externe HDD/SSD op aan te sluiten. Ook kan je dat doen om te testen voordat je gaat investeren in een (losse) NAS met meer capaciteit.

Heb je toevallig geen USB-aansluiting op je modem? Vaak is die aanwezig en kan je simpel een NAS maken door daar een USB-stick of Externe HDD/SSD op aan te sluiten. Ook kan je dat doen om te testen voordat je gaat investeren in een (losse) NAS met meer capaciteit.
Of een draadloze externe harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan