window resize limiet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omega Master

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2002
hoi,

ik wou heel graag weten of het mogelijk is om een limiet in te stellen voor het verkleinen van vensters. (voor Internet Explorer als mogelijk ook voor Netscape)

dus dat het venster bijvoorbeeld niet kleiner kan worden dan width=400 en height=200.

ik heb gegoogled, maar kon er echt niks over vinden.
misschien weet er iemand heel toevallig hoe t moet :D.

alvast bedankt!

MZZL!

nee ik wil een limiet instellen voor het resizen bij een wepage. niet "hoe" je iets kan verkleinen enzo.

dus dat de gebruiker het venster niet kleiner kan maken (resizen) dan 300x200 bijvoorbeeld.

http://forums.devshed.com/t82349/s.html
daar staat de zelfde vraag maar door iemand anders. heeft er GEEN antwoord op gekregen.

beetje raar dat ik nog geen goed (en weinig) reactie heb gekregen... (meestal wel hierzo bij helpmij.nl :D)

zit ik hier wel goed met deze vraag? :confused:

of zit iedereen zich ook suf uit te zoeken van hoe het moet?? :8-0:

Hoi,

Je zou met 'window.open' wel een nieuw venster kunnen openen en die een vaste grootte geven.

Daarna is het mogelijk om het resizen van dit venster te blokkeren.

Voorbeeldje:
PHP:
window.open('pagina.html','Naam','toolbar=no,location=no,
status=no,menubar=no,scrollbars=yes,[B]resizable=no,width=400,height=200[/B],left=0,top=0')

:)

dat is dus dat je de gebruiker helemaal geen recht geeft om je venster te resizen.

ik wil dat de gebruiker wel kan resizen, maar dat er een minimale waarde is voor de breedte en de hoogte. dat het voor de gebruiker niet mogelijk is om het geopende venster te verkleinen dan de minimale waarde.

of als dat niet lukt, dat er bijvoorbleed "onResize" word gechecked dat als de breedte en/of de hoogte kleiner is geworden dan de minimale waarde, dat het venster automatisch vergroot wordt naar de minimale waarden van dat venster. (vat je em..?)

waarom ik dat zou willen:

ik heb bijvoorbeeld een plaatje ergens op de pagina met links (hotspots) erop staan naar andere pagina's van de website. en dat plaatje moet zichtbaar blijven op een of andere manier.
het venster mag gewoon worden verkleint door de gebruiker, maar het mag niet kleiner worden dan het plaatje met de links. (kan dat??)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan