window.setTimeout

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunvh21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Beste scripters,

momenteel ben ik een portfoliowebsite voor iemand aan het maken. Het is de bedoeling dat er eerst een achtergrondafbeelding zichtbaar is, en dat er daarna 2 DIVS overheen komen (appear) na een x aantal seconden. Ik ben zelf niet bekend met Javascript, maar heb geprobeerd een code te schrijven naar aanleiding van een voorbeeldwebsite (www.heartlandeindhoven.nl dit is wat ik ook wil). Zouden jullie aan kunnen geven hoe dat de code anders moet/zou moeten zijn? Groet en alvast erg bedankt! Teun

CODE:

<script type="text/javascript">

timeout = window.setTimeout(appearThis, 2000);

function appearThis("#KADER > dit is de div met nog 2 divs erin die moeten verschijnen ") {
new Effect.Appear("#KADER", {duration: 0.8});
}

</script>

Je functie declaratie bevat geen variable maar wel tekst. Het ziet eruit als een poging om een argument door te geven aan een functie die je met window.setTimeout aanroept. Maar window.setTimeout kan zelf al gewoon variablen doorgeven aan de functie.

Code:
timeout = window.setTimeout(appear, 2000, "#KADER", 0.8);

function appear(variable, duration) 
{
  new Effect.Appear(variable, {[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR]duration[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR]: duration});
}

Het derde argument wordt doorgegeven als het eerste argument van de geroepen functie. Daarnaast hoort in object notatie een object-member-naam tussen aanhalingstekens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan