Window XP blijft wachten op klik icoontje voor het bureaublad wordt weer gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik kreeg laatst weer updates voor mijn ruim 10 jaar oude laptop met Windows XP Home van Medion.

Nu is er met opstarten iets veranderd waardoor net voor het bureaublad weer gegeven zou moeten worden, ik eerst op een icoontje (gebruiker) moet klikken om verder te gaan, maar dat gebeurd ook wanneer de laptop in screensaver modus draait en ik verder wil.

De verandering is sinds een paar dagen geleden, tot en met vandaag komen er nog steeds updates binnen, maar zoals ik kan zien komen die wel van Microsoft.

Ik ben de enige gebruiker, gebruik geen wachtwoord, kan iemand mij vertellen hoe ik die tussenstap ongedaan kan maken?

Lukt je windows XP nog steeds gebruiken ?? :shocked:
Wat je nu proberen kan is volgende :

1)-Afsluiten en start de computer op terwijl herhaaldelijk tikken op de toets " F8 " op uw toetsenbord . Dit zal je laden in de " Geavanceerde opties voor Windows
2)-Selecteer " Veilige modus " in de lijst met opties en druk op " Enter" op uw toetsenbord .
3) Klik op " Yes " om verder te gaan laden in veilige modus wanneer hierom gevraagd wordt . Je moet nu in de veilige modus komen .
4)- Klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied op het Windows bureaublad en kies " Aanpassen. "
5)- Klik op " Screen Saver . "
6)- Kies geen screensaver ( of niets ! ) uit de screensaver lijst om uw schermbeveiliging uit te schakelen en bevestig je dat ( ! ) .
7)- Start de computer nu opnieuw in de normale modus ..

Laatst bewerkt:
Windows XP Home werkt hier prima, de updates ook.

Het probleem is echter niet alleen bij de screensaver, ook normaal bij het opstarten.

De screensaver is het probleem niet, die wil ik ook niet uit hebben, maar steeds aanmelden (zonder wachtwoord) was voorheen niet, dat wil ik weg hebben, maar hoe?

Probleem gevonden:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/200702-Uitschakelen-aanmelden-in-windows

Het probleem is ontstaan door het downloaden van "microsoft frame network".

De oplossing:

Start
Uitvoeren
"control userpasswords2"
< enter >
klik op je gebruikersnaam
Haal vinkje weg bij "gebruikers moeten een wachtwoord opgeven etc." (in mijn geval niets)
Voer je wachtwoord in (in mijn geval niets)
< ok >
< ok >

Start opnieuw op.

Toch bedankt voor het meedenken, maar naast dat programma, krijg ik ook nog steeds tot mijn grote verbazing nog steeds updates binnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan