window xp op twee partitie's

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesmepper

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
50
Hallo,
op de computer van een kennis die twee partities heeft staat per ongeluk twee maal xp geïnstalleerd op allebei de partities een keer kan ik zonder verlies van data en programma’s een maal xp verwijderen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
 
Normaal moet dit wel lukken. De windows wegwissen die je niet gebruikt maar ja je kan natuurlijk hebben dat je bv een programma extra hebt geinstalleerd en dat link heeft zijn data staan op de program files directory van de andere widows etc.
Ik zou dit proces even simuleren met partition magic door deze andere partitie te verbergen dan weet je meteen of je iets mist als je iets mist kan je nog altijd de partitie terug zichtbaar maken.
Maar pas op als je de windows gaat wegwissen die op de c staat daar staat meestal de bootmanager op. Maar dat valt ook wel te fixen.
 
Kijk in de boot.ini van welke schijf XP gestart wordt.
Verwijder dan XP van de andere schijf.
 
Dat is de logische oplossing ja maar hoe ben je er zeker dat er geen programma's zijn geinstalleerd waarvan de data in op de andere partitie staat. Dit probleem heb je vaak als je windows op de d: staat en op de c: je dubbelle windows. Als het omgekeert is zijn er normaal geen problemen
 
hoi hoi ik raad je aan om de d gewoon te wissen en c opnieuw erop te zetten en de software dan ook weer .
Dan weet je zeker dat t goed is en ben je in 39 minuten klaar.
Dus op partitie klikken en formateren selekteren en dan is die helemaal weg dan cd van windows erin en windows opnieuw instaleren op c natuurlijk wel effe formateren :).
Sucses Roger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan