Windows.0 map niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markpc

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
93
Hallo Helpmij-ers,

Ik heb een probleem. Op mijn pc staat een map op C:/ genaamd windows.0.
Een beetje zoeken levert het volgende resultaat op: windows.0 is een map waarin zich een tweede windows installatie bevindt. Volgens een pagina op de microsoft website zou die map gewoon te verwijderen moeten zijn! Maar nee, "windows.0 is een systeemmap van windows en is nodig voor het juist functioneren van windows. Deze map kan niet worden verwijderd." Heeft iemand een oplossing?

PS Ik kan natuurlijk de map laten staan maar ik heb maar een harde schijf van 20GB en die is nu bijna vol.

Groeten,

Mark
 
Laatst bewerkt:
Weet je welke van je twee windows installaties aktief is?

Indien je het echt kwijt wil dan kan je Windows opnieuw installeren en tegelijkertijd de harde schijf formatteren (langzaam, niet snel). Dan ben je gelijk van alles af.
 
Hallo Mark,

Volgens mij is deze map te verwijderen via Schijfopruiming. Open Deze computer, klik vervolgens met de rechtermuisknop op C kies Eigenschappen. Daarna klik je op schrijfopruiming. Wanneer je dan verdere instructies volgt, dan ben je met een beetje geluk, die map kwijt.

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Weet je welke van je twee windows installaties aktief is?

Indien je het echt kwijt wil dan kan je Windows opnieuw installeren en tegelijkertijd de harde schijf formatteren (langzaam, niet snel). Dan ben je gelijk van alles af.

Het is al opgelost... Ik kwam er met het %windir% commando achter dat die windows.0 map mijn HUIDIGE windows map is. Dus ik kan gewoon de andere windows weggooien want die is niet meer in gebruik.

@pete1800

ik heb al geprobeerd die map via schijfopruiming te verwijderen maar volgens mij kan dat alleen vanaf windows vista en hoger

Bedankt voor jullie oplossingen!

Groeten,

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan