windows 10 activeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste Helpmijers, ik heb een pc gekocht met windows 10 er op.
Nu krijg ik een melding dat ik windows 10 moet activeren. Maar dat kan niet de pc komt uit de kringloop en ik heb geen licentie van windows 10 mee gekregen. Ik heb wel een cd van windows 8. Moet ik windows 10 eerst verwijderen om acht te installeren of kan ik een downgrade maken?
Graag hoor ik van u, alvast bedankt. Met vriendelijke groet Kalm

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het de originele cd van windows 8 is dus met key kan je windows 8 er op zetten en dan upgraden naar windows 10.

Ik zou toch even voorzichtig zijn.

Het feit dat de machine 'gilt' dat er geactiveerd moet worden, doet vermoeden dat de installatie van Win 10 ná 31 juli 2016 heeft plaatsgevonden (misschien om de machine meer verkoopbaar te laten zijn), m.a.w. dus niet met de 'gratis' en automatische activering omdat de machine na 31-7-2016 van Windows 10 is voorzien.

Je schrijft dat je wel een schijf van Win 8 hebt. Je schrijft niet of die bij deze machine zat of dat je die al had liggen. In het eerste geval kun je idd. proberen de machine te updaten naar Windows 10 als je 8 er even 'fris' op hebt gezet maar, als die upgrade naar 10 niet al eens eerder heeft plaatsgevonden, dan ga je dezelfde melding krijgen als die je nu hebt gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan