Windows 10 bevriest zomaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creater

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Afgelopen donderdag heb ik de gratis upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. De upgrade zelf is succesvol verlopen. Ik heb nu echter het probleem dat Windows 10 op willekeurige momenten zomaar vastloopt. Ik kan dan helemaal niks met de muis, taakbeheer openen lukt ook niet. De laptop reageert dan nergens op. Mijn enige optie is dan om de aan/uit-knop in te houden zodat de laptop uitgaat. Van dit probleem heb ik op de vorige Windows (7 in mijn geval) nog nooit last gehad. De momenten waarop dit gebeurt is echt willekeurig. Soms zit ik te netflixen, soms zet ik een filmpje op YouTube aan.

Na een beetje speurwerk op internet heb ik geprobeerd de optie 'Snel opstarten' uit te zetten. Helaas zonder succes. Voor de rest ben ik geen oplossingen tegengekomen. Vandaar dat ik de vraag hier post.

Verder zal ik nog mijn laptop specificaties met jullie delen:
HP Pavilion dv5
Processor: AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 2,10 Ghz
RAM: 3GB
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 3400 Series
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 32-bit

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven.

Hoi,
Je zou in de logboeken kunnen kijken of daar iets over te vinden is.
Windowstoets + r
typ
evenvwr.msc
enter

Een update naar Windows 10 is kl*te. Een verse install daarentegen is prima.

Typo :o, moet zijn eventvwr.msc ( t overgeslagen). :o :o

Laatst bewerkt:
Staat ie niet gewoon zij updates te processen?
Win10 heeft de rotte eigenschap om bij sommige handelingen niets te vermelden en te verstarren. Dan lijkt het of ie hangt, maar als je geduldig wacht doet ie het na verloop van tijd weer.
Het schijnt voor de MS-mensjes te moeilijk te zijn om te vermelden wat ie aan het doen is (of willen ze ons expres dom houden?)

Ik heb een kwartiertje gewacht zonder succes.

Het lijkt er overigens op dat hij alleen vastloopt als ik filmpjes op YouTube kijk of iets op Netflix wil kijken of gewoon een gedownload filmpje wil kijken. Ik vermoeddat de drivers van mijn videokaart niet compatibel zijn met Windows 10. Ik kan namelijk geen drivers vinden van mijn videokaart die bestemd zijn voor Windows 10.

Overigens heb ik Windows Update uitgevoerd en heb ik geprobeerd het virtuele geheugen te verhogen, allemaal zonder succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het wel bijna zeker die videokaart c.q. de driver daarvoor.

Aanvankelijk leek dit te werken, maar helaas liep hij weer vast. Ik heb uiteindelijk de update ongedaan gemaakt en Windows 7 er weer op gezet. Toch wil ik iedereen bedanken voor het reageren en helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan