Windows 10, de moeite waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb een PC met Windows 8.
Touch screens en Apps interesseren me heel weinig, heb verschillende instellingen al gewijzigd om zoals in Windows 7 te kunnen werken.
Loont het nu de moeite om de gratis update naar Windows 10 te doen? Kan je daar bv. een startmenu zoals in Windows 7 hebben?
Hoe zit het met de privacy?
En de berichten dat het eerste jaar gratis zou zijn, en nadien betalend, wat is daar van aan?
 
ik gebruik win10 al 4 weken echt een aanrader ik zo het doen:)


mvg macguy
 
Hoi,
Ik werk met win 8, ook met de klassieke weergave (win7) en na alle vragen en problemen die ik heb zien voorbijkomen op het helpmij forum de laatste maand heb ik beslist om het niet te doen. Maar ja wie ben ik?
greetz
 
De privacy? die ben je kwijt met W10, ondanks dat als je alles uitzet worden er toch gegevens naar Microsoft gestuurd.

Vond het niets toevoegen en ben weer terug gegaan naar W7.

Kun je ook doen hè, uittesten, bevalt het niet......
 
Dweilen met de kraan open, Lange Pier?

Windows 10 is prima te doen. Het werkt een stuk beter dan Windows 8(.1) (al had ik daar weinig moeite mee op het start menu na). Het lijkt wel een stukje processor-intensief te zijn, zo kan ik bijvoorbeeld niet meer op youtube zoeken, skype open hebben en muziek luisteren in spotify te gelijk, dan gaat het geluid "schokken" - al kan dat ook zijn omdat ik het op een laag-budget laptop draai.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het goed vind, of beter dan 8.1, waarom?
Lange Pier, ik heb mijn toestel gekocht met Windows 8.1 erop, dan kan ik toch niet terug naar 7? Staat wel op een ander toestel, maar ik heb maar één licentie.
 
Lol, ik was teruggegaan naar 7, had het niet over wat jij hebt.
Zei alleen dat je weer terug kan als het niet bevalt.
 
Voor wie het goed vind, of beter dan 8.1, waarom?

* Start menu is terug
* Algehele performance lijkt beter (dan Windows 8.1 op dezelfde laptop)
* Start/sluit snel op/af
* "mooie" grafische omgeving
*

-- Je kan niet meer selectief updaten
-- Systeem is nog steeds erg gericht op gebruik met touch-screen, m.a.w. veel buttons zijn heel groot (groter dan lief naar mijn smaak, en je kan het niet aanpassen. Als voorbeeld: de minimaliseer / maximaliseer / sluiten knoppen zijn qua dikte net zo dik als de adres balk in Explorer)
-- Enkele privacy dingetjes waarvan je de meeste settings van kan aanpassen
--(!) Updates worden gedistribueerd via een peer-to-peer systeem. (kan je ook aanpassen)
 
Laatst bewerkt:
En hoe zit het met de geruchten dat het na een jaar betalend wordt?
 
Windows 10 nu sinds 2 weken geinstalleerd op 2 verschillende systemen (i5 en I7) en mijn conclusie is dat het gewoon bagger is. Niet alleen ben je al een flinke tijd kwijt om de privacy een beetje redelijk te krijgen, maar ook met gamen is het een waardeloos product.
Hogere pingtijden, lagere FPS, een constant crashende videodriver (win 10 schijnt nogal wat issues te hebben met Nvidia, zelfs de nieuwere kaarten)
Updates die niet uit te schakelen zijn, maar wel regelmatig vastlopen...
Een DVD speler die na installatie van windows 10 spontaan verdwenen is en alleen terug te krijgen door handmatig een registrykey toe te voegen...
En een SSD die telkens na het opstarten, als ik al op het buroblad sta, ineens volledig naar 100% getrokken wordt tot het moment dat ik bronweergave open en het systeem op wonderbaarlijke manier ineens stopt met alle hd activiteiten. En dan heb ik het over een schone install waar verder nog niets mee gebeurd is.

Mijn persoonlijke mening is dat deze Windows versie qua kwaliteit ergens tussen windows ME en Vista in staat.

Ik zou zeggen, laat windows 10 de eerste 2 jaar lekker links liggen totdat ook alle drivers geupdate zijn, alle kinderziektes eruit en ook duidelijk is wat W10 allemaal op de achtergrond naar de MS servers stuurt, zelfs als je bepaalde opties uitgezet hebt.

Er bestaat tenslotte niet voor niets een gezegde dat als een product gratis is, jijzelf waarschijnlijk het product bent. MS is naar mijn mening een beetje té enthousiast om mensen te pushen over te stappen naar hun "schitterende" OS. En dat allemaal gratis...:rolleyes:
 
Ga het dus zeker niet hals over kop aanschaffen. De upgrade is ten slotte gratis tot een eind in 2016. Tegen die tijd eens nagaan of de irritante problemen eruit gehaald zijn.
Gamen is niet mijn ding, maar wil wel af en toe een video bewerken.
Maar als het idd het laatste besturingssysteem is dat MS gaat uitbrengen en dat ze af en toe gaan updaten is het in principe wel beter dit te hebben.
 
Ik verwacht dat je PC wel "out of date" zal zijn voordat de ondersteuning van Win8 stopt. Bij een eventuele aankoop van een nieuwe Windows-machine krijg je de jongste editie daarvan erbij. Misschien wil je tegen die tijd wel een andere OS bv Apple OSX of Linex ? Wie weet ...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan