Windows 10 : Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Van het ene op het andere moment in Windows 10, zowel de Explorer als ook Edge
kan ik een website NIET openen, met de melding :

'Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website'.
En verder, vreemd, de melding 'doorgaan naar deze website wordt niet aanbevolen' ontbreekt hier.
Met geen mogelijkheid kom ik dus op de betreffende website, nl. die van wijnvoordeel.nl.

Zie bijlage :
Naamloos.jpg

Hoi,
Heeft het voorheen wél gewerkt in de InPrivate mode?
Schakel die anders eens uit of anders de opties v.d. beveiliging aanpassen.

Laatst bewerkt:
Dit soort meldingen krijg je wel eens wanneer de systeemtijd en/of datum niet de juiste is.

Ja, het heeft tot vanmiddag altijd gewerkt (jaaaaaaaaaaaaaren);
begrijp er dus geen bal van. InPrivate aan of uit maakt ook niet uit.

En verder : Wat betreft : "Dit soort meldingen krijg je wel eens wanneer de systeemtijd en/of datum niet de juiste is."
Datum is goed, maar hoe kan ik iets met de systeemtijd. Waar vind ik dat om te checken. En moet de systeem gelijk
zijn aan de datum-tijd ?

Overigens, ik heb het dan over mijn desktop-PC. Op mijn laptop werkt het weer wel via Edge (niet via de explorer) !

Via Google is deze website veilig. Geen bedreigingen. Het certificaat is in orde en geldig tot 25/10/2016.
In IE reageert de site goed, in Firefox reageert de site helemaal niet goed.

Ik kom er niet voorbij.
Bij Edge krijg ik nu wel : 'Doorgaan naar de website en niet aanbevolen'.
Kan klikken wat ik wil, maar geen reactie. Kom niet op deze website waar ik al sinds mensenheugenis gebruik van maak.
Begrijp er geen moer van.

Hoe kan ik de systeemtijd in de BIOS checken en eventueel aanpassen ?

Ik heb het overigens sinds (na) de laatste twee essentiële updates van windows 10 (12-10-2016).
Kan proberen terug te gaan naar de situatie er voor (herstelpunt). Of niet ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt dat proberen maar dat is natuurlijk de oplossing niet. Bij updates hoort een herstelpunt te worden gemaakt. Dus herstellen moet kunnen. Echter die essentiële updates blijven terugkomen lijkt mij en wat dan? Nu heb ik eens gekeken bij de procedure van certificaten. We kunnen weer niet anders verwachten dat dit ingewikkeld is.

Jij zegt dat het jaren werkte. Jij begrijpt er geen bal van! Dat is wel erg negatief. Of heb je gelijk? Ik zou zeggen als klant/consument moet dit geen probleem zijn, immers jij weet in dit geval met jouw kennis en ervaring dat deze website veilig is. Dus dan zou het heel eenvoudig moeten zijn om deze website ergens onder de certificaatprocedure als veilig te kunnen toevoegen. Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid en keuze. Maar ik heb gekeken en dit zie ik nergens. Begrijp je wat ik bedoel? Een probleem wat binnen een minuut op te lossen is, daar moeten we uren en uren over doen. Nee, het wordt allemaal wel voor ons geregeld door softwaremakers! Weer staat internet er vol mee.

Inderdaad, ik begrijp er geen bal (meer) van ;-(
Maar . . . . kan ik e.e.a. oplossen in de BIOS (de systeemtijd) ?

VirusTotal meldt dat de site veilig is. https://www.virustotal.com/nl

De BIOS of Setup van de computer kan je zien voor dat Windows opstart. Op het beginscherm staat Del of F1 voor Setup. Dat menu is voor ieder type moederbord anders maar datum en tijd zal makkelijk te vinden zijn. Klokjes en kalenders die je voor Windows gebruikt werken op deze systeemtijd.

Moet dit juist zijn? Ja. Als het jaartal verschilt dan zijn beveiliging certificaten verlopen. De datum wordt teruggezet naar het verleden wanneer het batterijtje op het moederbord leeg is.

Een herstelpunt zal updates ongedaan maken. In Windows kan je bij geïnstalleerde programma's en onderdelen trouwens ook specifieke updates de-installeren.

Bij problemen met het laden van pagina's kan het nodig zijn om de Tijdelijke Internetbestanden te wissen. Alleen is hier uitdrukkelijk een probleem met het beveiligings certificaat.

Misschien ligt het aan de DNS server die je gebruikt. Deze servers zijn de verkeersregelaars op het Internet en vertalen een geschreven adres naar code. Daar zijn wel eens problemen mee. Er zijn enkele hulpprogramma's die je deze gemakkelijk laten veranderen zoals DNS Jumper maar handmatig kan het ook, bij de Internet instellingen. Een bekende DNS service zoals Google zou moeten werken.

BIOS heb ik geen ervaring mee. Ik kan wel de bootvolgorde aanpassen, maar voor de rest blijf ik er van af. Er zijn meerdere/verschillende BIOS-versies en bij het opstarten kun je vaak met functietoetsen zoals F11 e.d. in de BIOS komen. Waar de systeemtijd te vinden is, weet ik niet. Kijk hier eens naar voor meer informatie.

Alfred 2 was mij voor, maar toen ik dat las over DNS server vroeg ik mij af of dat niet onder de instellingen van Edge/IE valt en of je dan de browsers niet moet resetten naar default?

Laatst bewerkt:
Zelf oplossend vermogen ? ? ?

Systeemtijd is correct, dat is(was) het dus niet.
Tja, alle kenners ten spijt. kennelijk lossen sommige dingen zich vanzelf op.
Ik heb werkelijk niets veranderd of gewijzigd en 'zoals het probleem kwam, verdween het weer'.
Althans wat Microsoft Edge betreft. Daar werkt de website weer als vanouds, maar nog altijd NIET via de Explorer 11

Wie het weet(snapt) mag het zeggen. Zelf oplossend vermogen . . . . . . ? ?

Een wijntje op z'n tijd doet wonderen...

Probeer dit dan eerst eens voor die IE.

Bij gebruik van Internet Explorer treden nog wel eens problemen op. Functioneert Internet Explorer niet meer naar behoren en is de oorzaak daarvan niet duidelijk herstel de standaard waarden dan eens
(via ALT-Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen, activeer de optie Persoonlijke instellingen verwijderen en ga akkoord met de knop Opnieuw instellen).

Dit voorstel van manamana :
"Bij gebruik van Internet Explorer treden nog wel eens problemen op. Functioneert Internet Explorer niet meer naar behoren en is de oorzaak daarvan niet duidelijk herstel de standaard waarden dan eens
(via ALT-Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen, activeer de optie Persoonlijke instellingen verwijderen en ga akkoord met de knop Opnieuw instellen).'"

Heeft niet geholpen.

Als het bij Edge wel gaat zit het hem in iets dat IE wel kent en Edge niet: invoegtoepassingen - en misschien een kwaadwillige. Laat MBAM van www.malwarebytes.com je toestel eens scannen.

Welke virus scanner heb je, of hoeveel?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan