srpchulp
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 jun 2009
Degene die mijn berichten volgen weten dat ik nogal kritisch ben over overstappen naar Windows 10 (en nog steeds vind ik dat als u tevreden bent met u goedlopende Windows 7 installatie, waarom dat dan veranderen?).
Maar dat neemt niet weg dat ik toch even wil laten weten dat ik iets opmerkelijks positiefs heb gevonden met mijn proefnemingen met Windows 10 en wel het volgende: Windows 10 is super flexibel waar het gaat om hardware wisselingen.
Ik heb bij een werkende Windows 10 installatie zowat alles veranderd en steeds weer bleef Windows 10 het gewoon doen.
Als ultieme test heb ik vervolgens de HD uit een werkende PC gehaald met daar op Windows 10 32 bit build 10240 en deze in een totaal andere PC gezet.
Na enig nadenken en de boodschap "apparaten voorbereiden" startte deze gewoon op en werkte alles goed.
De verschillen waren:
- een ander mobo (AMD-based M4A89TD i.p.v. Intel-based P5B)
- ander geheugen (DDR3 i.p.v. DDR2)
- een andere cpu (AMD Athlon i.p.v. Intel Dual core)
- een andere Videokaart (Geforce 7 i.p.v. AMD-kaart). De driver was wel veranderd naar de Basic Display Driver van MS. Daar moest de driver dus apart voor worden geinstalleerd.
Best wel knap van de makers van Windows 10
Dit wilde ik u allen even laten weten.
Maar dat neemt niet weg dat ik toch even wil laten weten dat ik iets opmerkelijks positiefs heb gevonden met mijn proefnemingen met Windows 10 en wel het volgende: Windows 10 is super flexibel waar het gaat om hardware wisselingen.
Ik heb bij een werkende Windows 10 installatie zowat alles veranderd en steeds weer bleef Windows 10 het gewoon doen.
Als ultieme test heb ik vervolgens de HD uit een werkende PC gehaald met daar op Windows 10 32 bit build 10240 en deze in een totaal andere PC gezet.
Na enig nadenken en de boodschap "apparaten voorbereiden" startte deze gewoon op en werkte alles goed.
De verschillen waren:
- een ander mobo (AMD-based M4A89TD i.p.v. Intel-based P5B)
- ander geheugen (DDR3 i.p.v. DDR2)
- een andere cpu (AMD Athlon i.p.v. Intel Dual core)
- een andere Videokaart (Geforce 7 i.p.v. AMD-kaart). De driver was wel veranderd naar de Basic Display Driver van MS. Daar moest de driver dus apart voor worden geinstalleerd.
Best wel knap van de makers van Windows 10

Dit wilde ik u allen even laten weten.