Windows 10 icoontje na herinstal verdwenen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb een Lenovo X60s laptop met Windows 7. Daar verscheen na een download op enig moment ook dat witte logootje om W10 te reserveren. Door een stommiteit liep ik een virus op waardoor de laptop niet meer goed functioneerde en er allerlei troep binnenkwam. Heb uiteindelijk Dban erdoor gehaald en vervolgens een clean install van W7 gedaan. Alles is nu weer ok inclusief het blauwe legitiem-icoontje en de laptop draait weer als een speer. Ook alle updates weer opgehaald (duurde wel een paar uurtjes), maar het witte W10 icoontje is daarmee niet terug gekomen. Hoe krijg ik dat weer terug?

Ik hoef W7 nu nog niet noodzakelijk te upgraden naar W10, maar vraag me af waarom dat icoontje na her-instal niet verschijnt.
Waarom nu nog niet upgraden? Omdat ik eerst zeker wil weten of bepaalde programma's en hardware die ik gebruik dan nog werken. Ook wil ik er zeker van zijn dat mijn Linux Mint niet wordt verwijderd omdat ik dual boot W7 en Linux Mint draai. Je moet daarvoor namelijk eerst Windows installeren en daarna Linux.

Het W10 icoontje is ook na diverse updates niet teruggekomen. Na wat googelen kon ik mijn legale W7 Pro toch opgraden naar W10 Pro via een download van de site van Microsoft. Een ISO was daarbij inderdaad niet nodig. Het ging probleemloos, maar het hele proces duurde mede door het downloaden een uurtje of 5. W10 draait zo te zien prima op deze oude laptop (Lenovo X60s 32bit, dual core 2.6). Het opstarten is er echter niet sneller op geworden: vanaf druk op de knop pakweg 75 seconden en na het wachtwoord intikken nog eens 30 seconden. Bij elkaar langer dan met W7 terwijl W10 lichter zou zijn dan W8.1 en W7. Wat er nu op zit is alleen W10 Pro, Avast free, Ccleaner en Advanced System Care. Van mijn 100G harddisk heb ik nu 90G over. Windows Old en andere overbodige zaken heb ik via schijfopruiming en Ccleaner verwijderd, evenals de hibernation file. In het opstartmenu zitten ook geen overbodige zaken. Dus vreemd dat opstarten dan zo lang duurt. Ook zijn er een paar meegeleverde tegeltjes die geen 'verwijder' optie hebben en die ik kwijt wil: minecraft en xbox.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan