Windows 10 icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Dag, ik heb een Dell laptop (XPS L701X) met Windows 7 Home Premium en Servicepack 1. Toch zie ik het icoontje om te registreren voor de Windows 10 upgrade niet in het systeemvak staan. In Windows update staan geen nieuwe updates klaar. Wie kan mij verder helpen?
 
Beste unix, bedankt voor je antwoord. Maar die update is al geïnstalleerd. Moet ik die dan opnieuw installeren en hoe doe ik dat dan?
 
Beste Deijee

Mogelijk werken de volgende stappen voor u. Alles staat zeer uitgebreid uitgelegd. (Bekijk uitleg) Veel succes en laat me iets weten van het resultaat :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dag unix,

Ik heb het ReserveWin10.cmd bestand gemaakt en uitgevoerd zoals staat beschreven in de uitleg. Maar het script eindigt onmiddellijk met de volgende boodschap:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>c:\temp\ReserveWin10

C:\Windows\system32>REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx
UpgEx REG_SZ Green

C:\Windows\system32>if "0" == "0" GOTO RunGWX

C:\Windows\system32>schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig"

Voltooid: poging om de geplande taak \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig uit te voeren.​

Het lijkt er dus op dat die compatibiliteitscontrole bij mij niet werkt...
Misschien weet je waar dat dan weer aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt, groet, deijee
 
Beste Deijee

Het zet me aan het denken. Heb het dieper bekeken en dit zou je nog kunnen proberen. Altijd duidelijker met plaatjes. (Bekijk uitleg). Hopelijk werkt dit want anders ben ik ook ten einde raad. Maar het zal afwachten worden hoe de Windows 10 Upgrade verloopt bij anderen. Ik vermoed wel dat je ook zonder reservering mits je systeem ook compatibel/legaal is , ook wel recht zult hebben op een Windows 10. Ze willen tenslotte zoveel mogelijk windows gebruikers naar windows 10 halen (1 miljard om precies te zijn). Misschien dat andere forum leden meer weten over dit probleem.
 
Bedankt unix voor je hulp. Maar ook dit heeft helaas niet geholpen: geen van de 3 methoden in dit batchscript hebben het Windows 10 icoontje zichtbaar gemaakt. Ik denk dat ik maar gewoon wacht op de officiele release op 29 juli. Dat is nog maar 10 dagen...
Groeten van Deijee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan