Windows 10 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Ik heb een desktop met daarop een originele versie, met licentiesleutel ed, van Windows 7. Ik moet over naar Windows 10.
Wat kan ik het beste doen:
- een originele versie kopen van Windows 10 met DVD en een schone installatie uitvoeren
- een originele versie kopen van Windows 10 met DVD en over Windows 7 installeren
- een software versie kopen van Windows 10 waarmee ik een licentiesleutel krijg en dan Windows 10 over Windows 7 heen zetten.
Ik weet niet goed wat het risico is van de softwareversie en het overschrijven van Windows 7?
Graag advies van iemand.

Als je problemen wilt uitsluiten dan verdient een schone installatie de voorkeur. Ik ben zelf van W7 naar W10 gegaan en dat ging in stappen van W10 64-bits Pro later nog naar 1903 en toen 1909. Echter er was sprake van een corrupt account wat Windows 10 niet goed herstellen kon. Met veel improviseer werk en wijzigingen/aanvullingen van machtigingen, wat geluk draait alles nu redelijk. Dit forum heeft mij hierbij niet geholpen omdat ze ontkenden dat er problemen zijn met de upgrade en/of Windows 10. De macro's van Excel ben ik ook allemaal kwijtgeraakt. Vrijwel alle programma's die werkten onder W7 blijven gewoon werken en soms is er zelfs een verbetering bespeurbaar.

Toevallig dat ik een uur geleden deze nog tegenkwam. Kun je even lezen.

Ik heb toen een ISO-link off zoiets gekregen van Lange Pier en die op een schijf gebrand (groter dat 4,7 GB) was een Blueray disk van 25 GB. De installatie ben je wel een uur of twee, drie kwijt maar dat ging allemaal wel goed zonder gezeur van sleutels. Maar toen dit klaar was werkte alle snelkoppelingen niet meer en stond alles door elkaar (desktop), en hadden de beeldschermen niet meer de juiste resolutie, dus dat was in eerst even lastig en kostte veel tijd want ik kon alles blindelings vinden net zoals die blinde Griekse taxichauffeurs.

Van W7Ultimate naar W10
Ter voorbereiding:
Ik wil rustig zelf proberen van W7U naar W10 te gaan (geen haast).
Ik heb het volgende gelezen:
1. 64 Bits naar 64 Bits > ja
2. Product-id is geen key? > niet nodig
3. W7U wordt W10 Pro > ja
4. Mijn account staat administrator bij in configuratie dus dat moet goed zijn (inloggen als adm.).
5. Windows defender uitschakelen > ja
6. Virtueel geheugen vergroten naar minimaal 8192 MB
7. Taal Nederlands ?
8. Not at this moment updates
9. Huidige resolutie per scherm 1024x768 > Noteer uw oude resolutie!
10. Privacy settings alles uitschakelen? > Meeste wel
11. Use Cortana Ja of Neen?
12. Werkt Windows Live Mail onder W10? > ja
13. Werkt Office 2007 nog onder W10? > ja (macro's verdwenen)
14. Vensterkleuren en -formaten wijzigen = Kleur en vormgeving van vensters
Item: Pictogram Grootte 32 Courier New Grootte 9 B = donker? > Kies hulpprogramma WinaeroTweaker (advies Route99)
Ik heb destijds november al een schijf gemaakt via de ISO. (advies Lange Pier)
Dus die stop ik in de drive? En dan? > Dan ontploft alles
Mijn vraag zitten fouten in het bovenstaande en zijn er meer punten waar ik op moet letten? > Stikt van de fouten.;):d:d:d

Laatst bewerkt:
Ik heb een desktop met daarop een originele versie, met licentiesleutel ed, van Windows 7. Ik moet over naar Windows 10.
Wat kan ik het beste doen:
- een originele versie kopen van Windows 10 met DVD en een schone installatie uitvoeren
- een originele versie kopen van Windows 10 met DVD en over Windows 7 installeren
- een software versie kopen van Windows 10 waarmee ik een licentiesleutel krijg en dan Windows 10 over Windows 7 heen zetten.
Ik weet niet goed wat het risico is van de softwareversie en het overschrijven van Windows 7?
Graag advies van iemand.
Van meerdere zelf...
W10 is gratis op te halen en mee te upgraden, je krijgt wel dezelfde versie die je nu met W7 hebt, home= home, 32 bit= 32 bit, 64 bit =64 bit, na de upgrade kun je zonder key in te geven ook een schone installatie uitvoeren als je dat wenst.
Wil je een andere dan dien je daar een key voor aan te schaffen die op vele plaatsen een paar euro kost, retail of oem.
De Media Creation Tool kun je gebruiken om er een DVD van te maken, of een USB stick of een ISO te downloaden die je zelf ergens opzet.
DVD is een beetje achterhaald, USB stick worden tegenwoordig vaker gebruikt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan