windows 10 , kan niet voorbij inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Ik heb de laptop van iemand in de familie die onlangs geupgrade heeft naar windows 10. Het aanmelden moet gebeuren via haar outlook account.Daar heeft ze het paswoord niet meer van.Reset en nieuw paswoord aanvragen lukt ook al niet , ik moet wachten op een email van Microsoft. Dit duurt al 2 dagen. Is er geen manier om dit vervelende aanmeldscherm te omzeilen? Het enige wat ik nu zie is het scherm met haar outlook email en de lege wachtwoord ruimte.Voor de rest werkt niets .
Dank.

Het adres waar de mail naartoe moet is het adres wat bekend is bij Microsoft. Is dat hetzelfde als de mail waar je toegang tot hebt ? Normaal gesproken is de mail er in een aantal seconden.

Neen , het is een ander adres. Ik hoor niets van deze paljassen.

Via sms gaat ook niet , tel.nummer is veranderd.Laptop onbruikbaar dus door de fratsen van Microsoft.

Dan bel je ze toch even maandag, prima service.
Fratsen van MS ? Wie vergeet hier nou het wachtwoord ?

Bellen naar waar ?Nergens een tel.nummer te vinden voor Belgie.

Zal morgen eens proberen .Maar fundamenteel, als ik geen wachtwoord heb , of het niet kan resetten is de laptop niet bruikbaar ?Dit is toch te gek.

Dat is nou net de bedoeling van een wachtwoord.
Je kan eenmaal aangemeld instellen dat je dit in het vervolg niet meer wil.

En natuurlijk kan je er omheen maar dan zal je een schone installatie moeten doen.

Te gek om los te lopen. Schone installatie door een nieuwe Windows te kopen dus.Dit probleem is niet voor mij , maar voor iemand met NUL verstand van pc's. En wat met anders validen of mensen met een ander geestelijk probleem.

Waarom nieuwe Windows kopen ? Hoe kom je daar nou bij ?

En nogmaals, jij vergeet je wachtwoord niet Microsoft. Als dat met een klein foefje te omzeilen is heeft dat wachtwoord ook geen zin hè......

Hoe kan ik windows installeren als ik niet voorbij dit scherm kom ?

Kom niet in BIOS , want kan niet voorbij aanmeldscherm .Dat heb ik al ettelijke malen herhaald.

Drie dagen geleden gebeld naar dat nummer van Microsoft , zou binnen 24 uur een antwoord krijgen .Resultaat : niets .Prima service inderdaad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is logisch want het BIOS zit voor het aanmeldscherm van Windows. Je moet een toetst herhaaldelijk in drukken om in het BIOS te komen gelijk als je opstart. Vaak is dit DEL maar kan ook F2 en dergelijke zijn. Over welk merk en type hebben we het ?

Ik heb het zelf gevonden.Drie maal snel achtereenvolgens aan en uit zetten via de startknop.Dan verschijnt een menu om terug te gaan naar herstel via fabriekstinstellingen.Originele windows wordt dan terug geïnstalleerd. Van Microsoft heb ik niets meer gehoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan