Opgelost Windows 10 Kuren En Fratsen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Mijn Win10 reageert erg vreemd... Taakbalk etc.

Sinds enige tijd reageert mijn windows10 nogal apart. Soms blijft de taakbalk verborgen, en kan ik 'mouse-over'en' wat ik wil, maar hij komt niet tevoorschijn. Een ander ding is: volgens taakbeheer heb ik wel 12 keer of meer (!), Firefox geopend of in gebruik terwijl er maar één venster actief is. Sommige programma's starten NIET op, sommige weer wel om dan te hangen en nergens op te reageren...

Virusje misschien? :(

Taskmgr.jpg

Kun je niet scannen met een/het beveiligingsprogramma? Voer onderstaande uit.
13. Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Sinds enige tijd reageert mijn windows10 nogal apart.
De laatste tijd nog software geïnstalleerd? Kijk de lijst met apps na. Probleemoplossing W10 uitgevoerd. Heb je de laatste W10 updates? Heb je nog herstelpunten en/of systeemkopieën?

All of the above: Scans leveren '0' resultaat op. Geen nieuwe software geïnstalleerd, wél verwijderd... Maar mijn C schijf staat echt ramvol... (minder dan een kwart ruimte over bij 1TB) Onlangs nog wel updates gehad van Microsuf... Regcleaner erop los gelaten evenals wat andere proggies waaronder Adwcleaner... Misschien maar eens de harde methode proberen met sysherstel?

Kun je niet scannen met een/het beveiligingsprogramma? Voer onderstaande uit.
13. Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.
Vergeet ook DISM niet.
Deze krachtige tool kan ook delen van Windows vervangen die niet geraakt worden door het integriteitsprogramma van sfc. Dus daarom raad ik aan om altijd DISM erachteraan uit te voeren. Mij heeft het een hoop BSOD's bespaard, en wat merkwaardige dingen in het logge Windows weer verbeterd, zoals gehandicapte startmenu's. 😉

Onlangs nog wel updates gehad van Microsuf...
Zeg maar gewoon Microsoft.
Verbasteringen zijn best kinderachtig. Ik noem jou toch ook Lupus, en geen Lullopus. 😉

Ach, niks mis met verbasteringen. Ik spreek graag over Microsof. Want laten we eerlijk zijn: wat het bedrijf zo af en toe uitspuugt, is ook behoorlijk onder de maat. En vaak suf, en ook zeker vaak een sof. Tenzij je bij Microsoft werkt, zou ik niet zo snel als advocaat van het bedrijf opstaan. En lupus is een behoorlijk vervelende ziekte, mocht je je afvragen wat de betekenis is van dat woord. Daar zou ik op voorhand zeker de spot niet mee drijven :).

Ach, niks mis met verbasteringen. Ik spreek graag over Microsof. Want laten we eerlijk zijn: wat het bedrijf zo af en toe uitspuugt, is ook behoorlijk onder de maat. En vaak suf, en ook zeker vaak een sof. Tenzij je bij Microsoft werkt, zou ik niet zo snel als advocaat van het bedrijf opstaan. En lupus is een behoorlijk vervelende ziekte, mocht je je afvragen wat de betekenis is van dat woord. Daar zou ik op voorhand zeker de spot niet mee drijven :).
Het gaat gewoon om normen en waarden, niet alsof er een advocaat van Microsoft een pissige mail stuurt naar HelpMij.nl.
Noem het beestje gewoon bij zijn naam. Kleine moeite!

Ik heb systeemherstel geprobeerd maar het probleem blijft... Ik heb wel érrug weinig ruimte over op mijn systeemschijf (37 van 256 GB) kan het daaraan liggen?

Schuifopruiming gedraaid?
(vind 37GB overigens niet érg weing…)

Op internet staat 10% vrije ruimte is genoeg. Je kunt ook nog chkdsk /f uitvoeren. Overigens kunnen registercleaners het besturingssysteem compleet om zeep helpen. Heb je nog een volledige systeemkopie?

9. * Gebruik schijfopruiming (Disk Cleanup)

Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn. Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd.

- Open > Deze computer > rechtsklik op C-schijf (C: )

- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)

- Tabblad > Algemeen

- Kies > Schijfopruiming etc.

Kijk ook naar de optie: Clean up system files

Laatst bewerkt:
Nee nog niet... zal het eens draaien, kijken wat dat oplevert...

En DISM ook geprobeerd?

Tussen de snotneuzen. loopogen, en hoestbuien door; Firefox cache leegeggooid... Probleem "lijkt" opgelost....🤒🤧🤢

• Leuk
Waarderingen: Aar
Het probleem blijft... "Hangers"... Harde lijn: Harde Reset = Reïnstall. Probleem blijft alhoewel het minder lijkt te zijn geworden. Vensters reageren niet of nauwelijks. Pas na Ctrl+Alt+Del>> taakbeheer en het sluiten daarvan wordt de boel 'wakker' en kunnen we verder... 'Iets' zit er in mijn systeem en ik weet gewoon niet wat. Ik heb nu een verse win10 draaien en het gezever blijft... Lijkt wel een geheugenprobleem?

Als je een Blue Screen ziet, dan heb je mogelijk pas een geheugen probleem in je pc zitten. Maar probeer DISM eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan