Windows 10, laptop HP, NTFS en FAT fout bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desire93

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Hallo,

Mijn HP laptop heeft besloten wel nog aan te gaan, maar bij het opstarten geeft de laptop de ene keer de FAT_FILE_SYSTEM fout aan en de andere keer de NTFS_FILE_SYSTEM fout aan. Hij switcht de hele tijd tussen deze twee fouten. Hij probeert wel om de laptop iedere keer opnieuw opvte starten, maar hij blijft hangen bij een blauw scherm met daarop:

:(
Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. De computer wordt automatisch opnieuw opgestart.

Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar deze fout: FAT_FILE_SYSTEM

-------------
De andere keer staat bij de fout dus de andere.

Iemand die mij kan helpen?

Ik denk dat jij last hebt van Blue Screen of DEATH oftwel BSOD.

tot waar start je laptop nog op kan je duidelijk details geven?

Ik merk wel dat FAT en NTFS te maken hebben met windows en hoe je harde schijf is gepartitioneerd.

Duurt dit al lang?
En kan je nog op je windows?

Kan je in veilige modus? Door F8 of shift +f8 ?

ik zou voorstellen maak een hirens boot cd op een andere laptop maken op een usb stick e om belangrijke data van je harde schijf te halen als dat uberhaupt nog lukt
http://www.hirensbootcd.org/

Laatst bewerkt:
Hij start op tot aan dat blauwe scherm, verder kom ik niet. Hij probeert vervolgens weer opnieuw op te starten en komt weer bij het blauwe scherm uit en dat herhaalt zich. Dit duurt echt eindeloos. Dit is al bezig sinds 09.30....
Mijn Windows zelf doet het dus niet meer..
Veilige modus doet hij niet, wel kan via esc naar het startup menu

Wel je hebt 2 opties een linux live cd en die hirens boot cd bij die laatste moet je dan wel aangeven dat je op je computer wil zoeken achter belangrijke data.

Ik denk dat ofwel je windows installatie corrupt is of je hard disk begint te falen.

Hoe oud is de laptop?

Daar staan de volgende opties:
F1, SYSTEM information
F2, SYSTEM diagnostics
F9, Boot device options
F10, BIOS setup
F11, SYSTEM recovery

Mijn laptop is komende maand 4 jaar.
Okee en hoe werkt dat precies die opties?

Ik druk op F11, maar gebeurt niets....

En nu is vooral ook het probleem dat ik geen andere laptop in huis heb momenteel

Laatst bewerkt door een moderator:
F11 is geen goede optie. áls het al werkt dan wordt de computer naar fabrieksinstellingen gezet en ben je al je opgeslagen documenten etc kwijt.

In ieder geval ook eens testen of Windows opstart met geen enkele memory-stick of externe harde schijf aangesloten.
Je startposting zegt niets over aangesloten opslagmedia, vandaar. Mocht het zo zijn dat je probleembeschrijving al gold zonder memory-stick of externe harde schijf aangesloten, dan kun je deze tip natuurlijk negeren en dan andere methodes gebruiken (zoals het checken en repareren van de partities op de harde schijf via Hiren's Boot CD, waar gast0664 waarschijnlijk op doelt).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ook dan start de laptop helaas niet op.
Alleen op mijn tablet kan ik het instructie filmpje niet zien, omdat Android dit niet ondersteunt....
Ik probeer nu een oplossing te vinden..

Je kunt ook een opstartschijf maken van MiniTool Partition Wizard Free Edition
Instructies over checken van file system: hier

[Mocht je het filmpje niet kunnen zien, kun je ook hier kijken, vanaf "Fix File System When Update Failure Is Caused by File System Issues". Natuurlijk gaat dit over het updaten naar W10, wat bij jou niet speelt, maar je kunt wel de schermafdrukken bekijken [alle partities individueel aanklikken en dan te kiezen voor "Check file system" en dan te kiezen voor zowel het checken als het fixen van fouten.]

Tijs.

Dank jullie wel voor alle opties. De harde schijf is echt dood. Ik ga nu kijken wat er nog af te halen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan