Windows 10: Microsoft apps icons niet zichtbaar in Instellingen noch op Takbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedykepke

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
* wanneer ik via Instellingen de Apps en onderdelen consulteer
zie ik van al mijn programma's een icoontje, net als op de Taakbalk
echter NIET aangaande deze van Microsoft zelf, noch op mijn Taakbalk (enkel een vierkantje met pixels te zien)
zie bijlage

* als ik via de Start Menu de Apps (eo de map ervan) bekijk, zie ik wel de icoontjes daar van Microsoft zelf - zie eveneens dezelfde bijlage
doch wanneer ik daar er eentje van aanklikt, wederom op mijn Taakbalk is er enkel een vierkantje met pixels te zien
hoe dit op te lossen?

Speedy
Apps_Settings & taskbar_Start menu.jpg

Wat is de link van de snelkoppelingen? En misschien heeft het aangepaste Start-menu er iets mee te maken.

Wat je kunt doen is via PowerShell de apps opnieuw installeren; zie hier hoe je dat doet. (Engels)

BEDANKT voor jouw reactie
het gaat hier wel niet om snelkoppelingen
ik gebruik als Start Menu deze van Classic Shell
doch daar ligt hét wel niet aan, gezien van 3 personen dewelke ik ken
eveneens Classiic Shell staan hebben, doch bij hen is alles OK wat die icoons van Microsoft betreft

Wat betreft die aangegeven link, hoef ik in feite enkel deze optie uit te voeren via Windows PowerShell: How to Reinstall All Built-in Apps.
Of dien ik eerst alle apps te verwijderen en dan deze terug te installeren?

Speedy

Ja, eerst verwijderen, dan opnieuw installeren.

Let wel op dat je de PS opent als Administrator, en waarschijnlijk krijg je allemaal foutmeldingen, die kun je negeren.

Laatst bewerkt:
OKIDO - bedankt voor de info
ik probeer dit eens uit volgende week
nu efkes geen tijd hiervoor
'k hou je vast op de hoogte of dit al dan niet gelukt is

Speedy

Hoi Venga,
toch wel efkes deze week de tijd gevonden om de instructies uit te voeren
echter zonder resultaat
wel was daar nu één nadeel aan verbonden, nl het gros van de apps (na herinstallatie) waren thans in het Engels
nog een geluk dat ik vóór de verwijdering en herinstallatie een systeemherstelpunt had gemaakt
zodoende hierop kunnen terugvallen

ik laat mijn probleem nu voor wat hét is.... ooit geraakt dit wel eens opgelost
ik kan er thans mee leven, heb nu van alles uitgeprobeerd, doch zonder resultaat

nogmaals hartelijk dank voor het meedenken en hét bezorgen van een mogelijkse oplossing

Speedy

Sorry, ik ben een tijdje afwezig geweest.

Enkele proberen bovenstaande oplossing opnieuw uit te voeren heeft wel eens geholpen, verder zou ik geen oplossing uit m'n mouw kunnen schudden helaas. Het enige wat je dan nog kunt doen is bijv. de schijf laten controleren, met de opdrachtprompt:

Code:
sfc /scannow

Succes verder :thumb:

zoals in mijn vorige reacties reeds laten opmerken
dat alle pogingen om dit euvel op te lossen, niet werken
ik heb mij er thans bij neergelegd

wel kan ik deze issue niet aanklikken als zijnde OPGELOST
want 't is in feite niet opgelost, 't blijft hangende

toitoitoi

Ik heb je topic de status "onopgelost" gegeven, iets wat je uiteraard zelf ook had kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan