windows 10/ na herinstallatie is schijfruimte bijna op (1gb) /windows.old verwijderd/

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
windows 10/ na herinstallatie is schijfruimte bijna op (1gb) /windows.old verwijderd (dat gebeurde in 1 seconde alsof ik een lege map verwijderde).
Hoe kan het dat mijn schrijfruimte nog steeds bijna vol is? Ik heb de schijf gescand met recuva van Ccleaner. Allerlei kleine bestanden maar geen groot bestand wat windows.old toch zeker moet zijn. Dus (denk ik) dan kan windows.old nog niet verwijderd zijn. Is er nog een map verwijderde bestanden? Ik heb eerst verborgen bestanden zichtbaar gemaakt.

b.v.d.

sgrav000
 
windows 10/ na herinstallatie is schijfruimte bijna op (1gb) /windows.old verwijderd

Lange Pier, sorry dat ik dat van die speccy niet wist. Ik heb een tekst daarvan bijgevoegd.
Ik heb in map-opties mappen en bestanden zichtbaar gemaakt die verborgen waren. Ik heb ook een Treesize PDF bijgevoegd.
Verder ben ik er niet in geslaagd iets te verminderen aan mij bijna volle schrijfruimte.
Zou je mij aan de hand van de teksten kunnen adviseren hoe ik verder moet gaan?

Bvd sgrav000
 
Ik ben benieuwd welke bestanden er in de mappen staan, dat lijken of beschadigde mappen of iets dergelijks.
khAttFYlcRXM0f=~Ju
tml=Ewz6hQ'9u`N(!Y
mkQau3F'jc8M(fcAX
gJ_0JRe39o1=b+jodu
Pa_if95A[SfvoxAh5y
29'9_22O!6Eg{CvddT
C_v1B4AH Tv7BRt)H[
tr4wR+9)k3n9cM4UA2
gk4{AcAWfb6fXhW3v2F0-3+cH,eD3TTQ
 
windows 10/ na herinstallatie is schijfruimte bijna op (1gb) /windows.old verwijderd

khAttFYlcRXM0f=~Ju
tml=Ewz6hQ'9u`N(!Y
mkQau3F'jc8M(fcAX
gJ_0JRe39o1=b+jodu
Pa_if95A[SfvoxAh5y
29'9_22O!6Eg{CvddT
C_v1B4AH Tv7BRt)H[
tr4wR+9)k3n9cM4UA2
gk4{AcAWfb6fXhW3v2F0-3+cH,eD3TTQ

Hallo Maestro 12
Ik heb getracht jouw vraag m.b.t. bovenstaande bestanden te beantwoorden. Dat is niet gelukt.
Als ik b.v. khAttFYlcRXM0f=~Ju open dan krijg ik een lange lijst met dezelfde onleesbare letters/cijferreeks/leestekens zoals boven. Voor mij onleesbaar. Open ik dan zo'n bestand dan wordt mij een mogelijkheid gegeven het bestand te openen in programma's waaronder de tekstverwerkers Wordpad en Kladblok. Mijn Office 365 kon ik niet her-installeren vanwege het gebrek aan schijfruimte. Overzetten naar Kladblok of Wordpad lukt echter niet. Nu is het nog mogelijk van telkens een deel van de lijst van items een printscreen te maken. Maar dat is een flink werk. Is dit de bedoeling? Immmers, wat je daaruit krijgt zijn lijsten met dezelfde althans voor mij onleesbare letters/cijfer/leestekens-reeksen. Graag jouw mening.

sgrav000
 
Verwijder die desktop.txt, staat je key voor Windows in en ik hoefde die Speccy uitdraai niet te hebben, die staat alleen in mijn sig, in de weblink staat die key niet, overigens.

Die mappen met die rare tekens zijn niet te verwijderen?
Zo niet, wel met Unlocker wat in je contextmenu komt te staan.
https://filehippo.com/download_unlocker/
 
Ik zou inderdaad ook proberen de betreffende mappen te verwijderen (dat kan bij sommige mappen even duren, khAttFYlcRXM0f=~Ju is 112Gb groot)
Als je niet zeker weet of de mappen weg kunnen probeer je ze eerst te renamen door er bijvoorbeeld khAttFYlcRXM0f=~Ju.OLD van te maken, dan het systeem herstarten en kijken of alles blijf werken, zo ja, map verwijderen, zo nee, dan moet je toch echt gaan uitzoeken waar het bij hoort.

Ik zou van het lijstje mappen met de onderste beginnen, dat waren de kleinste.
 
Opnieuw Windows installeren en dan eerst in de geavanceerde schijfopties de partities verwijderen kan ook als je eerst de belangrijke zaken hebt gekopieerd.
 
Iedereen bedankt: het is gelukt met jullie hulp.

alles wat gericht was op de grote bestanden die corrupt leken. Door Lange Pier kon ik ze verzamelen. Maestro 12 en Lange Pier werden achterdochtig. Corruptie. Ja. Ik heb een groot bestand hernoemd met de extensie old. Toen opnieuw opgestart en de schrijfruimte was tot gewone proporties. Toen kon ik pas Windows opnieuw installeren, hetgeen Lange Pier adviseerde. Ik heb teruggezet naar fabrieksinstellingen en ik kon toen meteen Windows 11 installeren en dat is gebeurd.

Wat ik wel geconstateerd heb dat een tweede hd, zoals jullie hebben kunnen lezen met 930GB, verdwenen of verborgen is. Deze aparte schijf was niet gebruikt. Niet compatibel met Windows11? IK ga eerst eens kijken naar weergeven. Die stond niet aan maar het bestand verscheen niet. Bovendien was er een tweede klein bestand van twee tiental mb's. Het was voor een deel beschreven. Ik download Speccy weer. En ga kijken. Misschien vraag ik hier nog wat over. In principe houd ik het bij gelukt.

nogmaals bedankt, sgrav000
 
Toen kon ik pas Windows opnieuw installeren, hetgeen Lange Pier adviseerde.
Ik adviseerde een verse installatie v.a. de USB installatie stick eigenlijk.

Heb nergens gelezen, buiten je laatste reply, over een 2e harddisk, kijk in schijfbeheer hoe hij daar staat, zoeken, diskmgmt.msc ingeven en kiezen voor openen als admin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan