Windows 10 oktober 23 update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
617
PC is wijzigingen aan het ongedaan maken , voor de 2e keer. Na de melding "computer opnieuw starten na update : 1. straks, gepland of 2. nu"
een oktober update blijkbaar.
Oorzaak onbekend
 
Laatst bewerkt:
Welke versie van Windows? Updates KB... heb je op internet gezocht of daar problemen mee waren. Probleemoplosser geprobeerd?
 
Handel dan eerst deze opdrachten af. De eerste controleert de beveiligde systeembestanden en bij fouten hierin kan er om het installatie medium gevraagd worden. DISM is specifiek voor het voldoen aan de voorwaarden van kunnen updaten en via verkenner en het context menu (rechts klikken) van het C station en Eigenschappen, kan je een controle doen van het bestandsysteem. Repareer bij schijf controle echter geen slechte sporen of sectoren, want dan kan een slechte schijf onleesbaar worden.

sfc /scannow

dism /online /cleanup-image /restorehealth

chkdsk /scan
 
@ Senso: KB 5031356 eerder mislukt zie ik in rapporten met fout 0800f0922.

en net framework x64 kb 5031224 mislukt

ook heb ik nog 15 GB over, zou voor update 20 moeten zijn, lees ik

ben nu syst bestanden aan opschonen en bestanden verplaatsten naar Ext HDD USB
 
Laatst bewerkt:
Uitvoeren wat Alfred 2 schrijft. Gebruik je VPN? Blijkt dat er meer problemen met die update zijn. Zou door MS opgelost worden.

Wat bedoel je met 15 GB over? Heeft je schijf wel genoeg ruimte? Bij 20% vrije ruimte moet alles soepel gaan.
 
Probleemoplosser heeft wat gedaan , helpt niet
herstart
updates worden toch weer teruggedraaid.

straks SFC /scannow doen
 
Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter:
DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
cleanup restore health loopt vast
nu klaar
 
Laatst bewerkt:
Tien procent lijkt mij weinig. Hoe vordert het met vrijmaken?
Ik zou de gereserveerde ruimte voor herstelpunten grotendeels wissen bij systeemherstel. Dit scheelt enorm. Volgens mij wordt dat ongemerkt van de vrije ruimte afgetrokken. Update maakt trouwens een nieuw herstelpunt. U zou eerst de oktober update ongedaan kunnen maken.
Opnieuw opstarten in plaats van slaapstand of "snel starten" (bij energiebeheer, geavanceerde instellingen en gedrag van de aan\uit knop). Als dat het geval is natuurlijk.
 
Tijd voor een grotere schijf/SSD, dit lijkt me vreselijk om mee te werken, als dat al lukt...
 
Ik moet nog verder leegmaken naar een HDD, maar kom leuke dingen tegen, waardoor ik soms twijfel... Kost wat tijd (foto s) Veel te veel.
Hobby is fotografie. Om geheugen van mezelf aan te vullen, hi, hi Veel gereisd enz.
- Updates: er staan er veel teveel op. Kom tegen, dat er geen aanbevolen probleemoplosser is geïnstalleerd. Dus dat ook oplossen.
 
Hoe groot is die schijf en hoeveel ruimte heb je nog op de OS-schijf? Met schijfopruiming kun je vaak veel ruimte vrij maken. Verwijder herstelpunten!

C-schijf > RMK > Eigenschappen > Schijfopruiming > Kijk die lijst na en dan Systeembestanden opschonen klikken en ga naar Tabblad Meer opties
 
Ik kan niet meer volgen waar je mee bezig bent. Succes verder.
 
Servicing stacks zijn delen die updates kunnen installeren.

Het wordt over het algemeen afgeraden om zelf zoiets te kiezen en te verwijderen. Daar is schijfopruiming voor en vaak verdwijnen tijdelijke update bestanden na verloop van tijd vanzelf. Hier was aangeraden, dat u schijfopruiming gebruikt en terug gaat naar een systeemherstelpunt.

De ruimte op de harde schijf kan worden vergroot, niet door herstelpunten te verwijderen maar de voor systeemherstel gereserveerde ruimte. Ik hoop hier op ter zake doende actie.
 
begrijp er niets meer van . Van alles uitgevoerd en zat vrije ruimte

Hij draait weer een update terug.

Het is inmiddels woensdag avond.
 
We kunnen op dit punt niet blind varen, het kan bovendien allerlei oorzaken hebben.

Wanneer u de beste voorwaarden heeft geschapen, zoals door ons beschreven, u draait niets op de achtergrond (eventueel opstarten in veilige modus), in geschiedenis van updates is verder wel alles weergegeven als zijnde gelukt. U heeft de laatste versie van Windows (Versie 22H2, van oktober '22, is de enige met nog ondersteuning) en de update wil niet lukken, dan is vaak de oplossing om het betreffende update bestand zelf te downloaden en uit te voeren.

Anders maar verder zonder dat onderdeel want dan is alles daarover wel zo ongeveer behandeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan