windows 10 oktober update

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinpb

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
hoi helpers
Ik krijg als pc is opgestart , dit schermpje.Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van
P17RunE.dll .Kan opgeven module niet vinden. Hoe krijg ik dat weg.
Groet Martin

Laatst bewerkt:
Als ie het niet doet.... ja, wat had je dan gedacht?
Lees hun webpagina, ze heben een serieus probleem.

Dat is een standaard onderdeel van veel Creative software. Je moet zelf maar zien of je het stuurprogramma onderdeel nog nodig bent of niet. De actie is dan het stuurprogramma opnieuw installeren zodat het P17RunE.dll weer aanwezig is of de ingang die deze bibliotheek aanroept uitschakelen. Het laatste kan je proberen via de opdracht msconfig en de tabbladen Processen en Opstarten. Voor een grondig onderzoek naar wat er (nog) opstart op de computer download je best AutoRuns van Sysinternals en deze laat je een lijst opstellen. Zoek in het zoekvak van AutoRuns naar P17RunE.dll en onderzoek het gegeven pad en de naam van het programma wat genoemd wordt of haal het afvinkje uit het vakje zodat het wordt overgeslagen. Behalve uitschakelen en opschonen, wanneer je het stuurprogramma niet meer nodig bent, kan je ook een register controle doen om daar overbodige ingangen te wissen. Kijk dan wel goed wat je verandert en zorg voor een systeemherstelpunt omdat dit het register omvat. Ik gebruik hiervoor Eusing free registry cleaner maar zoals gezegd is er wel eens iets in genoemd wat niet moet worden veranderd. Eusing zorgt zelf voor een backup van het register. Laat het maar weten of je het zo op kan ruimen dat de melding niet meer komt, de computer werkt nu wel goed toch?

Ik heb in autoruns het vinkje weggehaald, en krijg nu het schermpje niet weer. opgelost dus. Pc werkt verder prima. Bedank voor jullie hulp.
Groet martin

Misschien overbodig maar is update 1809 uitgesteld of kan ik die nog per ongelijk krijgen? Fouten als documenten kwijt of zelfs foto's zou een drama zijn.

Heb de instellingen zo staan dat ik volgens mij geen aut. update krijg.

- updates voor andere ms produkten staat AAN

- updates automatisch downloaden staat UIT

- we laten een herinnering zien wanneer we opnieuw gaan opstarten staat bij mij AAN.

We have paused the rollout of the Windows 10 October 2018 Update (version 1809) for all users as we investigate isolated reports of users missing some files after updating.

Fouten als documenten kwijt of zelfs foto's zou een drama zijn.

Heb de instellingen zo staan dat ik volgens mij geen aut. update krijg.

- updates voor andere ms produkten staat AAN
- updates automatisch downloaden staat UIT
- we laten een herinnering zien wanneer we opnieuw gaan opstarten staat bij mij AAN.
Je vergeet een paar instellingen:
- het maken van een backup staat op mijn systeem ALTIJD UIT
- het voorkomen van een drama instelling staat ook uit....
:thumb:

Was tuurlijk een grapje, maar maak dus eerst voldoende backups op externe schijven (of een andere lokale schijf als je die hebt.)

Laatst bewerkt door een moderator:
De update is teruggetrokken vanwege een bug...
Dus image terugplaatsen...of installatie terugdraaien...

https://support.microsoft.com/en-au/help/4464619/windows-10-update-history

Dus niet...:evil:
Werd hier gisteravond gewoon bij een (zakelijke) klant door de strot geduwd, zonder mogelijkheid om tegen te houden en sinds update is er geen verbinding meer (mogelijk) met de domaincontroller.
Met andere woorden: er valt binnen het hele bedrijf niet te werken.

(oh en voor wie het niet wist: deze update heeft van MS gemakshalve ook geen optie gekregen om hem ongedaan te maken)

Vraag me langzaam af of hier een class-act zaak geen kans van slagen heeft.

Op tijd imagen... dan kun je altijd terug. De lente en herfst updates waren aangekondigd....
Uiteraard: het blijft vervelend als het je toch overkomt....maar er is dus wel een escape.
PS: kan zijn dat het bij hem niet door strot geduwd was, maar dat de update er al was voor de problemen optraden maar dat hij nog niet geherstart had om het definitief te maken....
En dan heeft Win10 idd een zeer vervelende "feature..." je kunt niet verder uitstellen en dan krijg je wat hem overkwam.

Ik weet vrijwel zeker dat de update al gedaan was VOOR het terugtrekken ervan... en maakt deze zaak toch net iets anders, ook al voelt het wel anders.... maar ja, dit zijn dan wel de feiten..
Is Linux iets voor hem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan