Windows 10 op een andere schijf zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
82
Hey allemaal! Ik heb 2 pc's staan, 1tje met een 128GB SSD en een 150GB HDD en 1tje met een 1TB HDD, op allebei de pc's staat windows 10 maar ik gebruik de pc met de 1TB HDD altijd en de andere word bijna niet gebruikt. Ik wil daarom de SSD van de 1e pc in de andere pc zetten en daarop windows 10 installeren ook wil ik nog een HDD in de 1e pc zetten om daar windows 10 op te zetten ipv de SSD. Weet iemand of ik windows kan overzetten of opnieuw kan installeren op een andere schijf??? Mijn plan is namelijk om eerst op de 1e pc windows 10 van de ssd op een hdd te zetten en daarna windows 10 van de 2e pc op de ssd zetten die ik er dan in doe
 
Je kunt altijd klonen, maar dan mag er er NIETS op de doel schijf staan wat niet weg mag...
Heb je minimaal 2 aparte backups (dus op 2 plaatsen) van alle gegevens kun je het wel doen

Voor die 2e p c met die 1 TB.
Die is te groot om te klonen naar de 128 GB SSD.
Ik zou een verse installatie doen.
 
Is het misschien geen idee om gewoon 2 keys te kopen en op bijde opnieuw windows 10 te installeren
 
Er is geen nieuwe key nodig, tis puur een keuze hoe je verder wilt met klonen/dan wel installeren.
 
Ik denk dat het het verstandigste is om er iemand bij te halen die verstand heeft van dit soort zaken.
Zo moet u er rekening mee houden dat een 128GB SSD te klein is om een standaard installatie op te doen, daar dan ook alle documenten en zo op die ssd komen.
Dus alleen windows moet op die ssd en al het andere moet op de 1TB HD

Stap 1 is om op de 1 TB pc eerst op die 1TB HD twee partities te maken en alle data naar die 2e partitie te verplaatsen.
Maar ook omvangrijke software, zoals games e.d. moeten verplaatst worden naar die nieuwe partitie.
stap 2 is dan de SSD bij te plaatsen en de C:partitie (waar nu alleen windows op staat) te clonen naar de SSD
stap 3 is met een opstart CD met een partition manager dan de c-partitie van de HD verwijderen en de data partitie vergroten tot die de hele HD beslaat.
stap 4 is in de Bios aangeven dat de SSD de start partitie moet zijn.
Dan zou alles het weer moeten doen
 
Laatst bewerkt:
Tja, waarom makkelijk als het moeilijk kan, gewoon opnieuw installeren en als de 2e PC met alleen die SSD met een cloud werkt heb je ipp ruimte genoeg en anders wordt het een schijfje erbij plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan