Windows 10 op gloednieuwe computer zetten met USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxineter

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Hallo,

Ik heb zojuist een geheel nieuwe systeem aangeschaft en in elkaar gezet. Alles werkt en ik kom in de bios van de Asus H110-PLUS BIOS Ver. 1802. Nu heb ik windows 10 op een USB gezet mbv etcher (ik heb nu alleen een macbook beschikbaar). Op het moment dat ik de USB selecteer in het boot menu wordt het beeld heel even zwart en springt daarna gelijk weer terug naar het hoofdmenu van de bios. Hoe kan ik dit verhelpen?

Groet Max

Stick maken op een Windows-pc, een Windows-pc kan standaard niet overweg met het Apple bestandssysteem ( HFS / HFS+ )

In principe heb ik geen CD/DVD drive nodig toch? Ik heb deze nog niet geïnstalleerd. Toen ik mijn oude boot USB probeerde te gebruiken met windows 7 er op, kon deze wel booten alleen eenmaal in het installatie scherm van windows gaf windows aan de drive CD/DVD drive niet te kunnen vinden en ik moest deze zelf zoeken en kiezen. Hij gaf de volgende melding: A required CD/DVD driver is missing. Daarom ben ik een nieuwe USB gaan maken. Kan het zo zijn dat ik nog drivers voor de SATA/RAID poorten er op moet zetten?

Windows 7 installeren op een systeem met een Intel Skylake processor is niet echt eenvoudig omdat deze processor-serie ondersteuning mist voor xHCI.
Vandaar de melding over de dvd-drive.
Met Win 10 heb je dat probleem niet dus als je de MS-tool ( 1e link ) gebruikt om een bootable stick te maken moet het probleemloos verlopen.

Oh dan ga ik dat gewoon doen. Ik laat weten als het gelukt is! Hartelijk dank!

Succes ermee verder en veel plezier van je nieuwe systeem :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan