Windows 10 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Een paar jaar geleden kocht ik mijn PC. Toen stond daar Windows 7 op.
Ik heb Windows 8 (en 8.1) "overgeslagen" en werk nu - na de preview van Windows 10 - met de RTM-versie van Windows 10. Deze versies werden door middel van updates op mijn PC geplaatst, waardoor ik dus mijn instellingen van Windows 7 - zo mogelijk - kon behouden.

Voorheen was het eens per jaar nodig (vond ik zelf) om Windows vanaf scratch te installeren. Dan had je geen last van allerlei instellingen die Windows op je computer achterliet bij het verwijderen van software.

Maar hoe moet ik zo'n herinstallatie van Windows 10 eigenlijk doen? Het enige installatiemedium dat ik heb is de DVD van Windows 7.

Ik zou win7 installeren en als dat goed werkt komt er vanzelf de gratis update naar windows 10 te voorschijn.
vanaf eind juli wordt die gratis update actief.

Ik werk nu al met Windows 10 (de RTM-versie), dus ik ga geen versie 7 installeren.
Ook in augustus (of wanneer dan ook in de toekomst) wil ik geen oude versie op mijn computer installeren die zich vanzelf gaat updaten...

Ik vermoed dat de windows 10 versie die u nu op de pc heeft staan toch een soort trial is, want de officele RTM-versie is pas in juni op de markt gekomen.

maar goed, om een installatieversie te krijgen zult u er een moeten kopen (na 1 aug) of win7 installeren en dan gratis eind juli een win10 installatie versie krijgen.

Ik las net dit op http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-faq?ocid=win10_auxapp_context

Ja, zodra je via de gratis upgrade Windows hebt geïnstalleerd, kun je Windows 10 opnieuw op hetzelfde apparaat installeren, bijvoorbeeld bij een schone installatie. Je hoeft geen Windows 10 te kopen of terug te keren naar je vorige Windows-versie om de upgrade opnieuw te kunnen installeren.

Je kunt zelfs op een USB-station of een dvd je eigen installatiemedia maken en die gebruiken om je apparaat te upgraden of na de upgrade opnieuw een installatie uit te voeren.

@srpchulp heb je misschien nog een andere link want als ik op die link klik dan krijg ik dit:
We are sorry, the page you requested cannot be found.

en ik was ook wel benieuwd.

Vreemd. Bij mij doet ie het gewoon.

Als je googeld op "Windows 10 Veelgestelde vragen" kom je er ook.

Wie weet welke productkey ik moet gebruiken bij een (eventuele) herinstallatie? De productkey van Windows 7 zou - zo heb ik begrepen - niet werken in Windows 10...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan