Windows 10 pincode

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo Helpmijers :)

Ik zit met een typisch Windows probleem waar ik jullie hulp bij nodig heb. Het inloggen met pincode op een schoon geüpgrade Windows 10 laptop lukt niet.

Ik heb na de upgrade wat dingetjes ingesteld, zoals het thema en een pincode. Het applyen van de pincode duurde ongeveer 15 seconden. Na een herstart bestond de optie om in te loggen met pincode niet (alleen wachtwoord) en op 'Aanmeldopties' drukken in de app Instellingen laat deze crashen.

Ik heb al 'sfc /scannow' uitgevoerd, maar die geeft al helemaal niets nuttigs terug. Ik lees op internet veel over een map in de Windows folder verwijderen, maar ik lees bij anderen dat dat hun Windows installatie gebricked had. Oftewel, dat doe ik maar niet.

Hoe zorg ik ervoor dat die pincode weer werkt?

Specs systeem:
HP Probook x360
Intel Pentium N3700
4GB RAM
128GB SSD
Windows 10 Pro (volledig geüpdatet)

EDIT:

Ik heb ook al geprobeerd over te schakelen naar een lokaal account en weer terug. Ik kreeg een mooi pincode instellen scherm. Tikte een pincode in en drukte op ok. Scherm bleef onbeperkt laden.

Ik ga nu slapen. Ik bekijk morgen het logboek om te zien wat er precies mis gaat. Zal wel geen logische foutmelding zijn gok ik zo.

Windows 10...zucht...
 
Laatst bewerkt:
Heb het inmiddels al opgelost. De upgrade bleek niet helemaal goed te zijn gegaan. Het logboek stond vol met errors en fouten. De oplossing was om Windows met de iso opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan